Szkolenia

Lekarze specjaliści
Terapeuci

Afazje – diagnoza, terapia.

Diagnoza i terapia szeroko rozumianych zaburzeń mowy w przebiegu uszkodzeń Ośrodkowego Układu Nerwowego. Zagadnienia obejmują uszkodzenia O.U.N., zarówno u osób dorosłych, jak i dzieci, ze zróżnicowaniem w przypadku dzieci zaburzeń wynikających z uszkodzeń O.U.N z tymi zaburzeniami, które są wynikiem opóźnionego dojrzewania struktur korowych, bez ich uszkodzenia.

Zagadnienia z zakresu neurologii oraz diagnozy i terapii neurologopedycznej w przebiegu zaburzeń Ośrodkowego Układu Nerwowego nie należą do łatwych.  Szkolenie z tego zakresu, to ogrom przekazanej wiedzy i doświadczenia, a także skutecznych technik do pracy terapeutycznej.

Wszystkim uczestnikom gratulujemy zdobycia certyfikatów i życzymy wykorzystania nowo nabytych umiejętności w codziennej pracy…

O szkoleniu:

Afazje – diagnoza, terapia.

Diagnoza i terapia szeroko rozumianych zaburzeń mowy w przebiegu uszkodzeń Ośrodkowego Układu Nerwowego. Zagadnienia obejmują uszkodzenia O.U.N., zarówno u osób dorosłych, jak i dzieci, ze zróżnicowaniem w przypadku dzieci zaburzeń wynikających z uszkodzeń O.U.N z tymi zaburzeniami, które są wynikiem opóźnionego dojrzewania struktur korowych, bez ich uszkodzenia.

Termin szkolenia 23. 02. 2019 – sobota

Koszt szkolenia – 350 zł

Cena obejmuje materiały szkoleniowe oraz poczęstunek w przerwach kawowych.

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu.

Plan szkolenia:

I.Ogólne określenie skutków uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego ( OUN )

II.Ogólny podział zaburzeń w zakresie komunikowania się pod kątem uszkodzeń OUN.

1.Afazje

2.Agnozje

3.Dyzartrie

4.Dysfagie

III.Afazje

    1.Afazja sensoryczna

    • teoretyczne podejście do zaburzeń mowy o charakterze afazji sensorycznej
    • założenia teoretyczne w logoterapii pacjenta z afazją sensoryczną
    • terapia neurologopedyczna z afazją sensoryczną – część praktyczna

      2.Afazja motoryczna

      • teoretyczne podejście do zaburzeń mowy o charakterze afazji motorycznej
      • założenia teoretyczne w logoterapii pacjenta z afazją motoryczną
      • terapia neurologopedyczna logopedyczna z afazją sensoryczną – część praktyczna

      3.Afazja senso-motoryczna

      • teoretyczne podejście do zaburzeń mowy o charakterze afazji senso-motorycznej
      • założenia teoretyczne w logoterapii pacjenta z afazją senso-motoryczną
      • terapia neurologopedyczna pacjenta z senso-motoryczną – część praktyczna

        3. Afazja globalna

        • teoretyczne podejście do zaburzeń mowy o charakterze afazji globalnej
        • założenia teoretyczne w logoterapii pacjenta z afazją globalną
        • terapia neurologopedyczna pacjenta z afazją globalną – część praktyczna

        4.Afazja amnestyczna

        • teoretyczne podejście do zaburzeń mowy o charakterze afazji amnestycznej
        • założenia teoretyczne w logoterapii pacjenta z afazją amnestyczną
        • terapia neurologopedyczna pacjenta z afazją amnestyczną – część praktyczna

        IV.Agnozje

        • wzrokowa
        • słuchowa
        • terapia pacjenta z agnozją – część praktyczna

        V.Różnicowanie zaburzeń OUN u dzieci ze względu na stopień rozwoju mowy w momencie wystąpienie uszkodzenia

        • afazja a dysfazja rozwojowa
        • różnice terapii w przebiegu afazji i dysfazji rozwojowej – część praktyczna

          Zapisz się na szkolenie