Szkolenia

Lekarze specjaliści
Terapeuci

Korekcja głosek u dzieci, młodzieży i dorosłych.

Moduł pierwszy:

Usprawnianie mięśniowe u dzieci, młodzieży i dorosłych, w przebiegu zaburzeń motorycznych mowy. Praca na napięciach mięśniowych – artykulatory, mięśnie mimiczne twarzy.

Pierwszy moduł szkolenia już za nami. A jak było?… Ćwiczenia, ćwiczenia, ćwiczenia… Teoria oczywiście też była – bez niej nie ma szans na wysoki poziom praktyki… 😃

Wszystkim uczestnikom gratulujemy zdobycia certyfikatów i życzymy wykorzystania nowo nabytych umiejętności w codziennej pracy…

O szkoleniu:

Korekcja głosek u dzieci, młodzieży i dorosłych.

Moduł pierwszy:

Usprawnianie mięśniowe u dzieci, młodzieży i dorosłych, w przebiegu zaburzeń motorycznych mowy. Praca na napięciach mięśniowych – artykulatory, mięśnie mimiczne twarzy.

Termin szkolenia 21. 03. 2019 – sobota

Koszt szkolenia – 350 zł

Szkolenie obejmuje tematykę zaburzeń motorycznych mowy, z uwzględnieniem zaburzeń z zakresu napięcia mięśniowego artykulatorów oraz wad rozwojowych, w tym praktyczne ćwiczenia w zakresie usprawniania mięśniowego – artykulatory, mięśnie mimiczne twarzy (ćwiczenia, masaże, stymulacje manualne oraz stymulacje z wykorzystaniem narzędzi logopedycznych).

Cena obejmuje materiały szkoleniowe oraz poczęstunek w przerwach kawowych.

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu.

Szkolenie obejmuje:

  • anatomię i patofizjologię ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego oraz układu mięśniowego w ujęciu komunikacji, z uwzględnieniem zarówno norm rozwojowych, jak i wad rozwojowych,

  • omówienie diagnozy w oparciu o przebieg okresu okołoporodowego, wczesnodziecięcego, ocenę mowy dziecka, młodzieży oraz osób dorosłych

  • terapię zaburzeń motorycznych mowy w aspekcie usprawniania mięśniowego, z uwzględnieniem ćwiczeń praktycznych, obejmującą stymulację mięśniową u dzieci, młodzieży i osób dorosłych w przebiegu zaburzeń mięśniowych typu: obniżone napięcie mięśniowe artykulatorów, wzmożone napięcie mięśniowe artykulatorów, krótkie wędzidełko podjęzykowe oraz wad rozwojowych typu rozszczep podniebienia, Zespół Downa, niedorozwój środkowego piętra twarzy itp., także z omówieniem wykorzystania narzędzi logopedycznych w pracy z zaburzeniami napięcia mięśniowego.

Plan szkolenia:

I.Teoria

  1. Anatomia i patofizjologia – co potrzebujesz widzieć, żeby dziecko z zaburzeniami komunikacji dobrze zdiagnozować i następnie zaplanować celowany na zdiagnozowane zaburzenia proces terapeutyczny.
  • Ośrodkowy Układ Nerwowy – w ujęciu komunikacji.

  • Obwodowy Układ Nerwowy – w ujęciu komunikacji.

  • Układ mięśniowy – w ujęciu komunikacji.

2. Diagnoza

A. Wywiad okołoporodowy

  • przebieg okresu okołoporodowego

  • czego możemy się spodziewać na podstawie wywiadu okołoporodowego

B. Wywiad wczesnodziecięcy

  • przebieg okresu wczesnodziecięcego

  • czego możemy się spodziewać na podstawie wywiadu wczesnodziecięcego

C. Ocena rozwoju mowy na dzień badania

  • uwzględniająca wiek rozwojowy dziecka
  • uwzględniająca stan napięcia, budowy i funkcjonowania mięśniowego artykulatorów, mięśni mimicznych twarzy oraz mięśni żuchwy

3. Omówienie narzędzi logopedycznych do usprawniania mięśniowego w obrębie artykulatorów, mięśni mimicznych twarzy, mięśni żuchwy oraz mięśni dłoni.

II.Praktyka

1.Usprawnianie artykulatorów, mięśni mimicznych twarzy oraz mięśni żuchwowych – w zależności od wieku rozwojowego dziecka

  • ćwiczenia

  • masaże

  • stymulacje manualne i narzędziowe

2.Motoryka poza schematami

a)wady zgryzu i trudności usprawniania artykulatorów

  • ćwiczenia

  • masaże

  • stymulacje narzędziowe

b)krótkie wędzidełko językowe, a usprawnianie mięśniowe – po podcięciu/bez podcięcia

  • ćwiczenia

  • masaże

  • stymulacje narzędziowe

c)rozszczepy podniebienia, a usprawnianie mięśniowe

  • ćwiczenia

  • masaże

  • stymulacje narzędziowe

d)młodzież i dorośli, a usprawnianie mięśniowe

  • ćwiczenia

  • masaże

  • stymulacje narzędziowe


Treści zawarte w szkoleniu pozwalają skuteczniej radzić sobie z trudnościami w pracy terapeutycznej logopedy i neurologopedy w zakresie zaburzeń motorycznych komunikacji werbalnej, z wykorzystaniem wiedzy oraz technik pracy opartych na anatomii i fizjologii ośrodkowego oraz obwodowego układu nerwowego, a także układu mięśniowego.