AFAZJA OSÓB DOROSŁYCH – PEŁNA DIAGNOZA I TERAPIA SZKOLENIE LOGOPEDYCZNE ONLINE – NAGRANIE.

AFAZJA OSÓB DOROSŁYCH – PEŁNA DIAGNOZA I TERAPIA SZKOLENIE LOGOPEDYCZNE ONLINE NAGRANIE. PROWADZĄCA – SABINA SZOBER, NEUROLOGOPEDA.

ZAKUP SZKOLENIA 👈🏻

Autorskie szkolenie logopedyczne neurologopedki Sabiny Szober ,,AFAZJA OSÓB DOROSŁYCH. PEŁNA DIAGNOZA I TERAPIA LOGOPEDYCZNA.”

Szkolenie obejmuje diagnozę oraz terapię (krok po kroku) pacjentów z uszkodzeniami kory mózgu w przebiegu szerokorozumianych udarów mózgu, w wyniku których dochodzi do zaburzeń w obszarze ośrodkowego układu w zakresie funkcji  języka, w tym mowy.

  • afazje

  • dyzartria korowa

  • agnozje

  • zaburzenia praksji

  • ubytki pola widzenia

    Program szkolenia:

  • Omówienie zaburzeń wynikających z uszkodzenia struktur kory mózgu  – afazje, dyzartria korowa  – diagnoza.

  • Omówienie problematyki różnicowania poszczególnych afazji oraz wpływu dyzartrii korowej na objawy afatyczne, w tym na utrudnienie powrotu do funkcji mowy w przebiegu zdrowienia oraz w w przebiegu prowadzonej terapii.

  • Omówienie badań obrazowych w odniesieniu do uszkodzeń danego obszaru mózgu.

  • Omówienie zaburzeń bioelektrycznych mózgu w odniesieniu do jam poudarowych.

  • Podstawowe testy wykorzystywane w badaniu afazji.

  • Dokumentacja pacjenta z afazją

  • Badanie pacjenta za pomocą AfazjaTestu – autorski testu Sabiny Szober

  • Terapia pacjenta w przebiegu afazji, z podziałem na typy afazji, ze zróżnicowaniem metodyki. postępowania w przebiegu danego typu afazji.

  • Terapia pacjenta w przebiegu dyzartrii korowej.

  • Terapia pacjenta w przebiegu zaburzeń gnozji.

  • Terapia pacjenta w przebiegu zaburzeń praksji.

  • Terapia pacjenta w przebiegu ubytków pola widzenia.

  • Metoda uprzedzania w aspekcie wtórnego nabycia funkcji języka, w tym mowy, po jej utracie w przebiegu uszkodzeń kory mózgu.

Cel szkolenia:

  • Nabycie szerokiej wiedzy na temat diagnozy i terapii w przebiegu uszkodzeń kory mózgu u osób dorosłych – afazje, dyzartria korowa, agnozje, zaburzenia praksji, ubytki pola widzenia.

  • Poznanie metod i technik terapeutycznych stosowanych w przebiegu w przebiegu uszkodzeń kory mózgu u osób dorosłych oraz jasne i szczegółowe omówienie ich wykorzystania, również na filmach prezentujących pracę z pacjentami (dodatkowo uczestnicy biorą udział w wybranych ćwiczeniach).

Dla kogo:

  • logopedzi, neurologopedzi;

  • psychologowie;

  • pedagodzy

  • lekarze, fizjoterapeuci i inne zawody medyczne;

  • terapeuci zajęciowi;

  • studenci w/w zawodów.

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia logopedycznego online oraz bogate materiały w tym: konspekt szkolenia, karty diagnostyczne, wzór pisania opinii logopedycznej dla pacjenta z zaburzeniami neurologicznymi.

Zrozumieć mózg pacjenta z afazją:

Dlaczego zróżnicowanie metodyki pracy logopedy z pacjentem po uszkodzeniu struktur mózgowych powinno być uzależnione od typu afazji?

Dlaczego błędy w starcie pracy z pacjentem w przebiegu afazji skutkują na utratę/obniżenie możliwości powrotu do samodzielnej komunikacji werbalnej?

AFAZJA – NIE AFAZJA? – omówienie problematyki sprawnego rozpoznania zaburzeń funkcji języka u osób dorosłych w przebiegu szeroko rozumianych udarów mózgu.

Jak reorganizować uszkodzone struktury kory mózgowej odpowiedzialne za komunikację, w tym mowę?

Metoda uprzedzania – dlaczego jest istotna dla sprawnego przeprowadzenia pacjenta przez kolejne etapy zdrowienia w przebiegu terapii funkcji języka, w tym mowy?

Afazja – świeża / „stara” – różnicowanie.

ZROZUMIEĆ MÓZG PACJENTA PO USZKODZENIU W PRZEBIEGU SZEROKO ROZUMIANYCH UDARÓW 🧠

Plan szkolenia:

I dzień szkolenia:

I. Struktury mózgowe a funkcje języka.

1. Omówienie struktur korowych w pryzmacie funkcji języka, w tym mowy:

  • fizjologia

  • patofizjologa

2. Omówienie zaburzeń występujących w przebiegu:

  • afazji – z uwzględnieniem rodzajów afazji

  • dyzartrii korowej

  • zaburzeń gnozji

  • ubytków pola widzenia

  • zaburzeń praksji

  • chorób neurodegeneracyjnych – różnicowanie z afazją, w odniesieniu do funkcjonowania pacjenta w procesie komunikowania się z otoczeniem, a także możliwości samodzielnego funkcjonowania w życiu codziennym.

3. DIAGNOZA

A. Wywiad chorobowy:

  • okoliczności wystąpienia zaburzeń mowy

  • pierwsze objawy

  • narastanie objawów

  • samoistne wycofywanie się objawów

  • ustabilizowanie się objawów

  • choroby współtowarzyszące

B. Ocena historii diagnostyczno-leczniczej pacjenta:

  • epikryza neurologiczna – diagnostyczno-lecznicza;

  • badania obrazowe – TK, MRI, badania dyfuzyjne, prefuzyjne;

  • badania bioelektryczne – EEG – jamy poudarowe, badania potencjałów wywołanych.

5. Badanie logopedyczne (neurologopedyczne).

  • podstawowe testy wykorzystywane w badaniu afazji

  • autorskie badanie afazji – prezentacja

  • badanie w kierunku dyzartrii korowej

  • badanie gnozji

  • badanie praksji

  • badanie pola widzenia

6. Dokumentacja pacjenta.

II dzień szkolenia:

I.Terapia logopedyczna (neurologopedyczna) pacjentów w przebiegu szerokorozumianych udarów mózgowych – afazje, dyzartria korowa.

1.Różnicowanie terapeutyczne w przebiegu zaburzeń funkcji języka, w tym mowy w zależności od typu diagnozowanego zaburzenia w przebiegu uszkodzenia danego miejsca / danych miejsc w obrębie O.U.N.

2.Terapia w przebiegu afazji, z podziałem na typy – krok po kroku – studium przypadków

  • stymulacje sensoryczne;

  • stymulacje sensomotoryczne;

  • stymulacje motoryczne.

3.Terapia w przebiegu dyzartrii korowej.

4.Terapia gnozji:

  • wzrokowej

  • słuchowej

  • czuciowej

5.Terapia w przebiegu zaburzeń praksji

6.Terapia w przebiegu ubytków pola widzenia

7.Metoda uprzedzania w przebiegu wtórnego nabycia funkcji języka, w tym mowy.

8.Techniki oraz narzędzia logopedyczne wykorzystywane w terapii szeroko rozumianych zaburzeń rozwoju języka, w tym mowy,  w przebiegu afazji, agnozji, zaburzeń praksji, ubytków pola widzenia oraz dyzartrii korowej u osób dorosłych.

10.Najczęstsze błędy w terapii pacjentów po uszkodzeniu kory mózgu, w przebiegu szerokorozumianych udarów, skutkujących zaburzeniami lub zniesieniem możliwości komunikowania się z otoczeniem.

  • Prowadząca:

Sabina Szober – neurologopeda

30 lat pracy w zawodzie neurologopedy: na oddziale klinicznym neurologii, oddziałach intensywnej terapii, w tym intensywnej terapii pediatrycznej oraz poradni logopedycznych, neurologopedycznych – Sabina Szober zawsze mówi: ,,Równoważnymi są – wiedza i praktyka. Bez wiedzy praktyka nie ma prawa być skuteczna, bez praktyki wiedza jest niepodparta doświadczeniem, więc jest niepełna w zawodowej uczciwości”.
Kierownik poradni wielospecjalistycznej, w tym logopedycznej i neurologopedycznej. Kieruje zespołem logopedów. Nauczyciel akademicki w zakresie neurologopedii. Autorka pozycji logopedycznych – książki, artykuły.