SZKOLENIE LOGOPEDYCZNE ONLINE
(2 DNI)
AFAZJA OSÓB DOROSŁYCH. PEŁNA DIAGNOZA I TERAPIA LOGOPEDYCZNA (NEUROLOGOPEDYCZNA). SZKOLENIE AUTORSKIE.
24.05.2025, sobota, godz. 9.00 – 17.00 / 25.05.2025, niedziela, godz. 9.00 – 16.00
Koszt szkolenia – 750 zł
Szkolenie obejmować będzie diagnozę oraz terapię (krok po kroku) pacjentów z uszkodzeniami kory mózgu w przebiegu szerokorozumianych udarów mózgu, w wyniku których dochodzi do zaburzeń w obszarze ośrodkowego układu w zakresie funkcji języka, w tym mowy.
- afazje
- dyzartria korowa
- agnozje
- zaburzenia praksji
- ubytki pola widzenia
(15 godzin zegarowych)
W przebiegu szkolenia, każdy uczestnik ma możliwość zakupu pomocy logopedycznej „Obrazki i słowa – programowanie języka. Rozumiem i mówię” w cenie 400 zł (cena regularna 580 zł)
W przebiegu szkolenia, każdy uczestnik ma możliwość zakupu testu do badania afazji – AfazjaTest w cenie 59,5 zł (cena regularna 119 zł).
Szkolenie obejmuje:
- Omówienie zaburzeń wynikających z uszkodzenia struktur kory mózgu – afazje, dyzartria korowa – diagnoza.
- Omówienie problematyki różnicowania poszczególnych afazji oraz wpływu dyzartrii korowej na objawy afatyczne, w tym na utrudnienie powrotu do funkcji mowy w przebiegu zdrowienia oraz w w przebiegu prowadzonej terapii.
- Omówienie badań obrazowych w odniesieniu do uszkodzeń danego obszaru mózgu.
- Omówienie zaburzeń bioelektrycznych mózgu w odniesieniu do jam poudarowych.
- Podstawowe testy wykorzystywane w badaniu afazji.
- Dokumentacja pacjenta z afazją.
- Terapia pacjenta w przebiegu afazji, z podziałem na typy afazji, ze zróżnicowaniem metodyki. postępowania w przebiegu danego typu afazji.
- Terapia pacjenta w przebiegu dyzartrii korowej.
- Terapia pacjenta w przebiegu zaburzeń gnozji.
- Terapia pacjenta w przebiegu zaburzeń praksji.
- Terapia pacjenta w przebiegu ubytków pola widzenia.
- Metoda uprzedzania w aspekcie wtórnego nabycia funkcji języka, w tym mowy, po jej utracie w przebiegu uszkodzeń kory mózgu.
Cel szkolenia:
- Nabycie szerokiej wiedzy na temat diagnozy i terapii w przebiegu uszkodzeń kory mózgu u osób dorosłych – afazje, dyzartria korowa, agnozje, zaburzenia praksji, ubytki pola widzenia.
- Poznanie metod i technik terapeutycznych stosowanych w przebiegu w przebiegu uszkodzeń kory mózgu u osób dorosłych oraz jasne i szczegółowe omówienie ich wykorzystania, również na filmach prezentujących pracę z pacjentami (dodatkowo uczestnicy biorą udział w wybranych ćwiczeniach).
W przebiegu szkolenia jest możliwość omówienia przypadków pacjentów, z którymi uczestnicy szkolenia mają problemy / wątpliwości w procesie prowadzonej terapii (przypadki z zakresu tematyki szkolenia).
Dla kogo:
- logopedzi, neurologopedzi;
- psychologowie;
- pedagodzy
- lekarze, fizjoterapeuci i inne zawody medyczne;
- terapeuci zajęciowi;
- studenci w/w zawodów.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia logopedycznego online oraz bogate materiały w tym: konspekt szkolenia, karty diagnostyczne, wzór pisania opinii logopedycznej dla pacjenta z zaburzeniami neurologicznymi.
Zapisy:
Formularz zgłoszeniowy – znajduje się poniżej
E-mail: szkolenia@logmedporadnie.pl
Logmed Poradnie Specjalistyczne sp. z o.o.
nr telefonu: 607 230 876
nr telefonu: 790 755 554
nr telefonu: 32 307 70 60
Zapisz się na szkolenie
Liczba miejsc ograniczona
Poniżej znajduje się szczegółowy plan szkolenie i wytyczne odnośnie szkolenia online.
Prowadząca:
Ponad 29 lat pracy na oddziale klinicznym neurologii, oddziałach intensywnej terapii, w tym intensywnej terapii pediatrycznej oraz poradni logopedycznych, neurologopedycznych, kierownik poradni wielospecjalistycznej, w tym logopedycznej i neurologopedycznej. Kieruje zespołem logopedów oraz neurologopedów. Nauczyciel akademicki w zakresie neurologopedii. Autorka pozycji logopedycznych – książki, artykuły.
Szkolenie odbywa się przed komputerem poprzez połączenie z pokojem wykładowym na platformie ”Zoom” – do którego dostajecie Państwo zaproszenie – link na dzień przed szkoleniem. Należy się przez nie zalogować. Platforma ”Zoom” nie wymaga instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania, jest intuicyjna i przeprowadza wskazówkami do zalogowania.
Z racji potrzeby interakcji z uczestnikami szkolenia prosimy o włączenie kamery. Nasze doświadczenia w prowadzeniu szkoleń online pokazują, że dzięki temu uczestnicy szkolenia w pełni korzystają z przekazywanej wiedzy.
Zrozumieć mózg pacjenta z afazją:
◾Dlaczego zróżnicowanie metodyki pracy logopedy z pacjentem po uszkodzeniu struktur mózgowych powinno być uzależnione od typu afazji?
◾Dlaczego błędy w starcie pracy z pacjentem w przebiegu afazji skutkują na utratę/obniżenie możliwości powrotu do samodzielnej komunikacji werbalnej?
◾AFAZJA – NIE AFAZJA? – omówienie problematyki sprawnego rozpoznania zaburzeń funkcji języka u osób dorosłych w przebiegu szeroko rozumianych udarów mózgu.
◾Jak reorganizować uszkodzone struktury kory mózgowej odpowiedzialne za komunikację, w tym mowę?
◾Metoda uprzedzania – dlaczego jest istotna dla sprawnego przeprowadzenia pacjenta przez kolejne etapy zdrowienia w przebiegu terapii funkcji języka, w tym mowy?
◾Afazja – świeża / „stara” – różnicowanie.
ZROZUMIEĆ MÓZG PACJENTA PO USZKODZENIU W PRZEBIEGU SZEROKO ROZUMIANYCH UDARÓW 🧠
Plan szkolenia:
I dzień szkolenia: 24.05.2025, sobota, godz. 9.00 – 16.00
I. Struktury mózgowe a funkcje języka.
1. Omówienie struktur korowych w pryzmacie funkcji języka, w tym mowy:
2. Omówienie zaburzeń występujących w przebiegu:
- afazji – z uwzględnieniem rodzajów afazji
- dyzartrii korowej
- zaburzeń gnozji
- ubytków pola widzenia
- zaburzeń praksji
- chorób neurodegeneracyjnych – różnicowanie z afazją
w odniesieniu do funkcjonowania pacjenta w procesie komunikowania się z otoczeniem, a także możliwości samodzielnego funkcjonowania w życiu codziennym.
3. DIAGNOZA
A. Wywiad chorobowy:
- okoliczności wystąpienia zaburzeń mowy
- pierwsze objawy
- narastanie objawów
- samoistne wycofywanie się objawów
- ustabilizowanie się objawów
- choroby współtowarzyszące
B. Ocena historii diagnostyczno-leczniczej pacjenta:
- epikryza neurologiczna – diagnostyczno-lecznicza;
- badania obrazowe – TK, MRI, badania dyfuzyjne, prefuzyjne;
- badania bioelektryczne – EEG – jamy poudarowe, badania potencjałów wywołanych.
5. Badanie logopedyczne (neurologopedyczne).
- podstawowe testy wykorzystywane w badaniu afazji
- autorskie badanie afazji – prezentacja
- badanie w kierunku dyzartrii korowej
- badanie gnozji
- badanie praksji
- badanie pola widzenia
6.Dokumentacja pacjenta.
7.Podsumowanie, pytania uczestników.
II dzień szkolenia: 25.05.2025, niedziela, godz. 9.00 – 16.00
I.Terapia logopedyczna (neurologopedyczna) pacjentów w przebiegu szerokorozumianych udarów mózgowych – afazje, dyzartria korowa.
1.Różnicowanie terapeutyczne w przebiegu zaburzeń funkcji języka, w tym mowy w zależności od typu diagnozowanego zaburzenia w przebiegu uszkodzenia danego miejsca / danych miejsc w obrębie O.U.N.
2.Terapia w przebiegu afazji, z podziałem na typy – krok po kroku – studium przypadków
- stymulacje sensoryczne;
- stymulacje sensomotoryczne;
- stymulacje motoryczne.
3.Terapia w przebiegu dyzartrii korowej.
4.Terapia gnozji:
- wzrokowej
- słuchowej
- czuciowej
5.Terapia w przebiegu zaburzeń praksji
6.Terapia w przebiegu ubytków pola widzenia
7.Metoda uprzedzania w przebiegu wtórnego nabycia funkcji języka, w tym mowy.
8.Techniki oraz narzędzia logopedyczne wykorzystywane w terapii szeroko rozumianych zaburzeń rozwoju języka, w tym mowy, w przebiegu afazji, agnozji, zaburzeń praksji, ubytków pola widzenia oraz dyzartrii korowej u osób dorosłych.
10.Najczęstsze błędy w terapii pacjentów po uszkodzeniu kory mózgu, w przebiegu szerokorozumianych udarów, skutkujących zaburzeniami lub zniesieniem możliwości komunikowania się z otoczeniem.
9.Podsumowanie, pytania uczestników, omówienie przypadków własnych.
W ramach szkolenia uczestnicy otrzymują drogą mailową:
- Neurologopedyczną kartę diagnostyczną – wywiad.
- Neurologopedyczną kartę diagnostyczną – badanie.
- Konspekt w formie skrótu szkolenia.
- Dokument podający wytyczne do napisania opinii neurologopedycznej.
- Zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.
Szkolenia logopedyczne, szkolenia neurologopedyczne Logmed Poradnie Specjalistyczne. Ośrodek terapeutyczno szkoleniowy.