Pozycja ”ARTYKULACJA – OPIS KOREKCJI POSZCZEGÓLNYCH GŁOSEK.” została stworzona dla przedstawienia problematyki stymulacji głosek, które w procesie rozwoju dziecka się nie pojawiają oraz korekcji głosek, które występują w mowie człowieka (dziecko/osoba dorosła), ale są w pryzmacie artykulacji generowane w sposób nieprawidłowy.
Pozycja książkowa ”ARTYKULACJA” szczegółowo opisuje proces korekcji głosek oraz dodatkowo zawiera załączniki:
ćwiczenia artykulatorów,
masaż narzędziowy artykulatorów
postępowanie w przypadku skróconego wędzidełka języka.
Metodyka poruszona w niniejszym opracowaniu opiera się na stymulacji w odniesieniu do pracy mięśniowej strefy orofacjalnej oraz dźwięku fonologicznego w przebiegu terapii artykulacji, z uwzględnieniem Ośrodkowego Układu Nerwowego – kory ruchowej, czuciowej, słuchowej oraz konieczności wykorzystania koncentracji słuchowo-ruchowej i koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej dla przeprowadzenia prawidłowej stymulacji w obrębie zaburzonych, bądź nieistniejących głosek.
Holistyczne podejście jest tym, co w moim odczuciu, a przede wszystkim w pewności opartej na wieloletnim doświadczeniu w pracy logopedycznej i neurologopedycznej, powoduje, że pomoc terapeutyczna staje się pełniejszą, a co za tym idzie skuteczniejszą.
Terapeuta logopeda/neurologopeda z pełną znajomością anatomii, fizjologii i patologii w zakresie w/w, dodając do swojej pracy wiedzę psychologiczną związaną z emocjami, psychiką człowieka (dziecka/osoby dorosłej) oraz uzupełniając o metody pedagogiczne w pryzmacie pochylenia się nad dzieckiem ze zrozumieniem całokształtu jego funkcjonowania w procesie rozwoju oraz wsparcia oddziaływania metodami zabawowymi, rozluźniającymi dziecko w procesie terapii i uatrakcyjniającymi terapię, pomiędzy oddziaływaniami wymagającymi stricte skupienia się dziecka na stymulowanych funkcjach – w tym pełnej koncentracji słuchowo-wzrokowej oraz koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej, bez ucieczki koncentracji uwagi w stronę zabawy – jest terapeutą, który sprawnie operuje w zakresie swojego warsztatu, dla osiągnięcia pełnego sukcesu terapeutycznego, bądź sukcesu możliwego do osiągnięcia w przypadku danego pacjenta (dziecka/osoby dorosłej).
Autorka
Ponad 29 lat pracy na oddziale klinicznym neurologii, oddziałach intensywnej terapii, w tym intensywnej terapii pediatrycznej oraz poradni logopedycznych, neurologopedycznych, kierownik poradni wielospecjalistycznej, w tym logopedycznej i neurologopedycznej. Kieruje zespołem logopedów. Nauczyciel akademicki w zakresie neurologopedii. Autorka pozycji logopedycznych – książki, artykuły.
Dodaj opinię