Afazje – diagnoza, terapia.
Diagnoza i terapia szeroko rozumianych zaburzeń mowy w przebiegu uszkodzeń Ośrodkowego Układu Nerwowego. Zagadnienia obejmują uszkodzenia O.U.N., zarówno u osób dorosłych, jak i dzieci, ze zróżnicowaniem w przypadku dzieci zaburzeń wynikających z uszkodzeń O.U.N z tymi zaburzeniami, które są wynikiem opóźnionego dojrzewania struktur korowych, bez ich uszkodzenia.
Zagadnienia z zakresu neurologii oraz diagnozy i terapii neurologopedycznej w przebiegu zaburzeń Ośrodkowego Układu Nerwowego nie należą do łatwych. Szkolenie z tego zakresu, to ogrom przekazanej wiedzy i doświadczenia, a także skutecznych technik do pracy terapeutycznej.
Wszystkim uczestnikom gratulujemy zdobycia certyfikatów i życzymy wykorzystania nowo nabytych umiejętności w codziennej pracy…
O szkoleniu:
Afazje – diagnoza, terapia.
Diagnoza i terapia szeroko rozumianych zaburzeń mowy w przebiegu uszkodzeń Ośrodkowego Układu Nerwowego. Zagadnienia obejmują uszkodzenia O.U.N., zarówno u osób dorosłych, jak i dzieci, ze zróżnicowaniem w przypadku dzieci zaburzeń wynikających z uszkodzeń O.U.N z tymi zaburzeniami, które są wynikiem opóźnionego dojrzewania struktur korowych, bez ich uszkodzenia.
Termin szkolenia 23. 02. 2019 – sobota
Koszt szkolenia – 350 zł
Cena obejmuje materiały szkoleniowe oraz poczęstunek w przerwach kawowych.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu.
Plan szkolenia:
I.Ogólne określenie skutków uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego ( OUN )
II.Ogólny podział zaburzeń w zakresie komunikowania się pod kątem uszkodzeń OUN.
1.Afazje
2.Agnozje
3.Dyzartrie
4.Dysfagie
III.Afazje
1.Afazja sensoryczna
- teoretyczne podejście do zaburzeń mowy o charakterze afazji sensorycznej
- założenia teoretyczne w logoterapii pacjenta z afazją sensoryczną
- terapia neurologopedyczna z afazją sensoryczną – część praktyczna
2.Afazja motoryczna
- teoretyczne podejście do zaburzeń mowy o charakterze afazji motorycznej
- założenia teoretyczne w logoterapii pacjenta z afazją motoryczną
- terapia neurologopedyczna logopedyczna z afazją sensoryczną – część praktyczna
3.Afazja senso-motoryczna
- teoretyczne podejście do zaburzeń mowy o charakterze afazji senso-motorycznej
- założenia teoretyczne w logoterapii pacjenta z afazją senso-motoryczną
- terapia neurologopedyczna pacjenta z senso-motoryczną – część praktyczna
3. Afazja globalna
- teoretyczne podejście do zaburzeń mowy o charakterze afazji globalnej
- założenia teoretyczne w logoterapii pacjenta z afazją globalną
- terapia neurologopedyczna pacjenta z afazją globalną – część praktyczna
4.Afazja amnestyczna
- teoretyczne podejście do zaburzeń mowy o charakterze afazji amnestycznej
- założenia teoretyczne w logoterapii pacjenta z afazją amnestyczną
- terapia neurologopedyczna pacjenta z afazją amnestyczną – część praktyczna
IV.Agnozje
- wzrokowa
- słuchowa
- terapia pacjenta z agnozją – część praktyczna
V.Różnicowanie zaburzeń OUN u dzieci ze względu na stopień rozwoju mowy w momencie wystąpienie uszkodzenia
- afazja a dysfazja rozwojowa
- różnice terapii w przebiegu afazji i dysfazji rozwojowej – część praktyczna