Szkolenia

SZKOLENIE LOGOPEDYCZNE ONLINE WIOSNA 2024

”DIAGNOZA LOGOPEDYCZNA KROK PO KROKU” – podejście autorskie.

Pełna diagnoza logopedyczna – dziecko młodsze od 2 roku życia, dzieci starsze, młodzież, dorośli.

20.04.2024, sobota, godz. 09.00 – 17.00

Koszt szkolenia – 350 zł

Liczba miejsc ograniczona

W trakcie szkolenia krok po kroku zostanie pokazane, jak skutecznie i sprawnie zdiagnozować pacjenta: dziecko młodsze/dziecko starsze/młodzież/osobę dorosłą. Ustosunkujemy się do ujętych w planie szkolenia (pod regulaminem) zagadnień i odpowiemy: CO, W JAKI SPOSÓB I ZA POMOCĄ JAKICH NARZĘDZI ZBADAĆ.

Diagnoza neurologopedyczna – jest w zakresie powiązanych szkoleń prowadzonych w naszym środku:

  • zaburzenia korowe u dzieci
  • uszkodzenia neurologiczne osób dorosłych
  • Usprawnianie motoryczne noworodków, z uwzględnieniem wcześniaków, niemowląt, dzieci młodszych – do 2 r.ż.

Zapisy:

Formularz zgłoszeniowy – znajduje się poniżej

E-mail: szkolenia@logmedporadnie.pl

Logmed Poradnie Specjalistyczne sp. z o.o.

nr telefonu: 607 230 876

nr telefonu: 790 755 554
                     

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia logopedycznego online oraz handouty 

Na życzenie uczestnika wystawiamy fakturę – prosimy o informację przy zapisie na szkolenie

W przebiegu szkolenia zagadnienia teoretyczne podparte są  krótkimi filmikami, dotyczącymi wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce. Dodatkowo wykładowca pokazuje ćwiczenia na sobie. 

Szkolenie odbywa się przed komputerem poprzez połączenie z pokojem wykładowym na platformie ”Zoom” – do którego dostajecie Państwo zaproszenie-link na dzień przed szkoleniem. Należy się przez nie zalogować. Platforma ”Zoom” nie wymaga instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania, jest intuicyjna i przeprowadza wskazówkami do zalogowania.

Z racji potrzeby interakcji z uczestnikami szkolenia włączenie kamery jest obowiązkowe. Nasze doświadczenia w prowadzeniu szkoleń online pokazują, że dzięki temu uczestnicy szkolenia w pełni korzystają z przekazywanej wiedzy.

Poniżej znajduje się plan szkolenia.

REGULAMIN

    Zapisz się na szkolenie


    PRZEBIEG SZKOLENIA

    A – WYWIAD

    1.Okres okołoporodowy

    • Ciąża
    • Poród
    • Okres poporodowy
    • Karmienie – naturalne / sztuczne

    2.Rozwój psychomotoryczny dziecka od okresu wczesnodziecięcego w ocenie rodziców dziecka) – pytania i zagadnienia do poszczególnych etapów są przedstawiane i opisywane na szkoleniu)

    3.Wywiad – dziecko a osoba dorosła

    • Zróżnicowanie

    B – OCENA BADAŃ

    • Wypisów ze szpitala
    • Badań obrazowych i bioelektrycznych mózgu
    • Badań laryngologicznych

    C – OCENA DOTYCHCZASOWEGO PRZEBIEGU TERAPEUTYCZNEGO

    • Opinie z poradni psychologiczno-pedagogicznych
    • Opinie logopedyczne/neurologopedyczne

    D – BADANIE BEZPOŚREDNIE PACJENTA (DZIECKO, MŁODZIEŻ, OSOBA DOROSŁA)

    I.SENSORYKA – ocena, sposoby badania:

    1.Rozumienie

    • omówienie poziomów rozumienia mowy

    • omówienie sposobów dokładnej oceny funkcji rozumienia mowy

    2.Koncentracja słuchowo-wzrokowo

    3.Koordynacja słuchowo-wzrokowo-ruchowa

    4.Fiksacja wzorku na twarzy osoby mówiącej

    5.Czucie

    • przeczulice / niedoczulice

    • omówienie sposobów oceny

    6.Przetrwałe odruchy niemowlęce u dziecka powyżej 2 r.ż. oraz młodzieży i osób dorosłych

    II.ARTYKULATORY – ocena, sposoby badania:

    • Język
    • Wędzidełko języka
    • Wargi
    • Mięśnie mimiczne
    • Mięśnie stawu skroniowo-żuchwowego
    • Połykanie
    • Gryzienie
    • Żucie
    • Zgryz
    • Podniebienie:
      -miękkie
      -twarde

    III.ARTYKULACJA – ocena, sposoby badania

    • Głoski ciszące
    • [j]
    • Głoski syczące
    • [t]
    • Głoski szumiące
    • [r]
    • [l]
    • [n]
    • [m]
    • [p]
    • [b]
    • [ł]
    • [f]
    • [v]
    • [k]
    • [g]
    • [h]
    • [m’] – [p’] – [b’] –  [f’] –  [s’] –  [v’] –  [z’] –  [k’] –  [g’] –  [t’] –  [d’]
    • [a] – [o] – [e] –  [u] –  [i] –  [y] – 

    IV.NAZYWANIE – ocena, sposoby badania:

    • ocena nazywania z podziałem na grupy wyrazowe

    V.PAMIĘĆ KRÓTKOTRWAŁA, DŁUGOTRWAŁA, W TYM PAMIĘĆ WYRAZU – ocena, sposoby badania:

    1.pamięć krótkotrwała

    2.pamięć długotrwała

    3.ocena pamięci wyrazu z podziałem na grupy wyrazowe

    4.pamięć słuchowa wyrazu w zakresie zdań

    5.zapamiętywanie sekwencji wyrazów

    VI.MOWA SPONTANICZNA – ocena, sposoby badania:

    1. Ogólny rozwój mowy

    2. Ułożenie głosek w wyrazie

    3. Strona gramatyczna

    4. Mowa opowieściowa

    5. Zbitki spółgłoskowe

    6. Emisja głosu

    7. Płynność mowy

    VII.Inne:

    1.Badanie dziecka niewspółpracującego

    2.Ocena wstępna dziecka 2-3 lata

    3.Słuch orientacyjnie

    4.Lateralizacja

    4.Emocjonalność pacjenta

    W ramach szkolenia uczestnicy otrzymują:

    • Kartę diagnostyczną – badanie
    • Kartę diagnostyczną – wywiad
    • Zaświadczenie o uczestnictwie

    Prowadząca:

    Ponad 28 lat pracy na oddziale klinicznym neurologii, oddziałach intensywnej terapii, w tym intensywnej terapii pediatrycznej oraz poradni logopedycznych, neurologopedycznych, kierownik poradni wielospecjalistycznej, w tym logopedycznej i neurologopedycznej. Kieruje zespołem logopedów. Nauczyciel akademicki w zakresie neurologopedii. Autorka pozycji logopedycznych – książki, artykuły.

    Szkolenia logopedyczne, szkolenia neurologopedyczne Logmed Poradnie Specjalistyczne, ośrodek terapeutyczno-szkoleniowy.