Szkolenie obejmuje pełne podejście do problematyki jąkania – od rozwojowej niepłynności mówienia, przez utrwalone jąkanie dzieci, młodzieży i dorosłych, do niepłynności mówienia występujących w przebiegu opóźnionego rozwoju mowy oraz w przebiegu zaburzeń neurologicznych, w tym zaburzeń korowych i neurorozwojowych u dzieci.
Cel szkolenia:
Nabycie szerokiej wiedzy na temat diagnozy i terapii w przebiegu rozwojowej niepłynności mówienia u dzieci oraz jąkania chronicznego (dzieci, młodzież, dorośli).
Nabycie umiejętności w zakresie rozróżnienia rozwojowej niepłynności mówienia i jąkania utrwalonego u dzieci oraz zróżnicowania postępowania w tych zakresach.
Poznanie metod i technik terapeutycznych stosowanych w przebiegu rozwojowej niepłynności mówienia u dzieci oraz jąkania chronicznego (dzieci, młodzież, dorośli), a także jasne i szczegółowe omówienie ich wykorzystania, również na filmach prezentujących pracę z pacjentami (dodatkowo uczestnicy biorą udział w wybranych ćwiczeniach).
Nabycie umiejętności wykorzystania metod oraz narzędzi terapeutycznych w przebiegu terapii jąkania.
Nabycie wiedzy oraz umiejętności postępowania terapeutycznego z przypadkami niepłynności mówienia występujących w przebiegu opóźnionego rozwoju mowy oraz w przebiegu zaburzeń neurologicznych, w tym zaburzeń korowych i neurorozwojowych u dzieci.
W przebiegu szkolenia istnieje możliwość omówienia przypadków pacjentów, z którymi uczestnicy szkolenia mają problemy / wątpliwości w procesie prowadzonej terapii (przypadki z zakresu tematyki szkolenia).
Dla kogo:
logopedzi, neurologopedzi;
pedagodzy, nauczyciele;
psychologowie;
fizjoterapeuci, terapeuci zajęciowi;
studenci w/w zawodów.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia logopedycznego online oraz bogate materiały m.in.: konspekt szkolenia, karty diagnostyczne, zalecenia dla rodziców dzieci z rozwojową niepłynnością mówienia – wyszczególnione pod planem szkolenia.
Na życzenie uczestnika wystawiamy fakturę – prosimy o informację przy zapisie na szkolenie
Poniżej znajduje się plan szkolenia.
PROWADZĄCA:
Ponad 29 lat pracy na oddziale klinicznym neurologii, oddziałach intensywnej terapii, w tym intensywnej terapii pediatrycznej oraz poradni logopedycznych, neurologopedycznych, kierownik poradni wielospecjalistycznej, w tym logopedycznej i neurologopedycznej. Kieruje zespołem logopedów oraz neurologopedów. Nauczyciel akademicki w zakresie neurologopedii. Autorka pozycji logopedycznych – książki, artykuły
I dzień szkolenia: 08.03.2025, sobota, godz. 09.00 – 15.30
1. Rozwojowa niepłynność mówienia:
przyczyny
objawy
badanie
postępowanie terapeutyczne
2. Jąkanie utrwalone okresu dziecięcego:
przyczyny
objawy
3. Jąkanie a okres dojrzewania.
4. Jąkanie osób dorosłych.
5. Jąkanie – różnicowanie bloków.
6. Jąkanie a dysfunkcje dodatkowe w pryzmacie szeroko rozumianych funkcji języka, w tym mowy.
7. Jąkanie – postępowanie diagnostyczne:
dzieci z utrwalonym jąkaniem
młodzież
dorośli
II dzień szkolenia: 09.03.2025, niedziela, godz. 09.00 – 14.30
1. Terapia – pełna terapia, krok po kroku, w przebiegu jąkania:
dzieci z utrwalonym jąkaniem
młodzież
dorośli
2. Logofobia.
3. Jąkanie a:
opóźnienie rozwoju mowy
zaburzenia neurologiczne, w tym zaburzenia korowe i neurorozwojowe u dzieci.
4. Narzędzia logopedyczne wykorzystywane w terapii jąkania.
5. Zalecenia dla rodziców i nauczycieli – omówienie.
W ramach szkolenia uczestnicy otrzymują:
MATERIAŁY SZKOLENIOWE – KONSPEKT
Załącznik nr 1 – LOGOPEDYCZNA – NEUROLOGOPEDYCZNA KARTA DIAGNOSTYCZNA – WYWIAD
Załącznik nr 2 – LOGOPEDYCZNA – NEUROLOGOPEDYCZNA KARTA DIAGNOSTYCZNA – BADANIE
Załącznik nr 3 – ZALECENIA DLA RODZICÓW DZIECI Z ROZWOJOWĄ NIEPŁYNNOŚCIĄ MÓWIENIA
Załącznik nr 4 – JĄKANIE – LOGOPEDYCZNA – NEUROLOGOPEDYCZNA KARTA DIAGNOSTYCZNA – BADANIE
Załącznik nr 5 – JAK ROZPOCZĄĆ TERAPIĘ JĄKANIA. PIERWSZA I DRUGA WIZYTA TERAPEUTYCZNA, KROK PO KROKU. ĆWICZENIA DELIKATNEGO STARTU GŁOSEK.
Szkolenie odbywa się przed komputerem poprzez połączenie z pokojem wykładowym na platformie ”Zoom” – do którego dostajecie Państwo zaproszenie-link na dzień przed szkoleniem. Należy się przez nie zalogować. Platforma ”Zoom” nie wymaga instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania, jest intuicyjna i przeprowadza wskazówkami do zalogowania.
Z racji potrzeby interakcji z uczestnikami szkolenia prosimy o włączenie kamery. Nasze doświadczenia w prowadzeniu szkoleń online pokazują, że dzięki temu uczestnicy szkolenia w pełni korzystają z przekazywanej wiedzy.
Szkolenia logopedyczne, szkolenia neurologopedyczne Logmed Poradnie Specjalistyczne, ośrodek terapeutyczno-szkoleniowy.