SZKOLENIE LOGOPEDYCZNE ONLINE
ARTYKULACJA – Ocena mowy dzieci (3-6 i starsze). Korekcja i sposoby wywołania głosek. Diagnoza i terapia logopedyczna.
23. 10. 2021, sobota, godz. 9.00 – 15.30
Prowadząca: Neurologopeda
Koszt szkolenia – 200 zł
Liczba miejsc ograniczona
Szkolenie obejmować będzie ocenę rozwoju mowy dziecka od 3 do 6 roku życia i starszych. Korekcję głosek w zależności od wieku rozwojowego dziecka od 3 do 6 roku życia i starszych oraz korekcję głosek po podcięciu wędzidełka języka – z uwzględnieniem stymulacji mięśniowej. Na szkoleniu omówimy wszystkie elementy prawidłowo przeprowadzonej diagnozy i terapii logopedycznej.
Zapisy:
Formularz zgłoszeniowy – znajduje się poniżej
E-mail: szkolenia@logmedporadnie.pl
Logmed Poradnie Specjalistyczne sp. z o.o.
nr telefonu: 607 230 876
nr telefonu: 724 717 778
nr telefonu: 506336713
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia logopedycznego online oraz handouty.
Szkolenie obejmuje 6,5 godziny zegarowej i jest podzielone 4 bloki dydaktyczne/wykładowe oraz jeden blok przeznaczony na pytania uczestników.
Zagadnienia teoretyczne podparte są w przebiegu szkolenia krótkimi filmikami, dotyczącymi wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce. Dodatkowo wykładowca pokazuje ćwiczenia na sobie. Są również przedstawiane ćwiczenia w postaci dokumentacji zdjęciowej.
Szkolenie odbywa się przed komputerem poprzez połączenie z pokojem wykładowym na platformie ”Zoom” – do którego dostajecie Państwo zaproszenie-link na dzień przed szkoleniem. Należy się przez nie zalogować. Platforma ”Zoom” nie wymaga instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania, jest intuicyjna i przeprowadza wskazówkami do zalogowania.
Z racji potrzeby interakcji z uczestnikami szkolenia włączenie kamery jest obowiązkowe. Nasze doświadczenia w prowadzeniu szkoleń online pokazują, że dzięki temu uczestnicy szkolenia w pełni korzystają z przekazywanej wiedzy.
Poniżej znajduje się plan szkolenia.
Plan szkolenia:
I. Diagnoza logopedyczna:
1.Wywiad okołoporodowy
2.Wywiad wczesnodziecięcy
3.Ocena rozwoju motorycznego mowny dziecka na dzień badania – ocena musi uwzględniać wiek rozwojowy dziecka – omówienie dla dziecka od 3 r.ż.
-
rozwój sensoryczny – w zakresie rozumienia form werbalnych
-
koncentracja słuchowo-wzrokowo-ruchowa
-
nazywanie – wpływ zaburzeń nazywania na chwilowe wzmożone napięcie mięśniowe przy starcie wypowiedzenia wyrazu oraz do generowania głosek
-
pamięć słuchowa wyrazu – wpływ zaburzeń przypomnienia sobie wyrazu na drodze słuchowej na chwilowe wzmożone napięcie mięśniowe przy starcie wypowiedzenia wyrazu oraz do generowania głosek
-
mowa spontaniczna – etapy rozwoju: melodia mowy, mowa wyrazowa (w pryzmacie grup rzeczownikowych, czasownikowych itd.), zdaniowa, opowieściowa
-
artykulacja
-
słuch orientacyjnie
-
lateralizacja
4.Ocena artykulatorów, mięśni mimicznych twarzy, mięśni stawu żuchwowo-skroniowego oraz odruchu połykania – omówienie dla dziecka powyżej 3 r.ż. i starsze
-
wzmożone napięcie mięśniowe
-
obniżone napięcie mięśniowe
-
wędzidełko języka – ocena, typy wędzidełka języka, wyjaśnienie dlaczego czasami występują trudności pełnej oceny wędzidełka języka, wędzidełko języka a napięcie mięśniowe mięśni wewnętrznych języka.
-
omówienie funkcji prymarnych oraz ich wpływu na artykulację (odgryzanie, gryzienie, żucie, oddychanie)
-
odruch połykania – ocena, ew. trudności w ocenie
-
zgryz
-
podniebienie miękkie i twarde
-
zęby
II. Terapia zaburzeń mowy w pryzmacie korekcji głosek – dla dziecka powyżej 3 r.ż. i starsze
1.Nauka pozycji wertykalno-horyzontalnej
2.Usprawnianie artykulatorów
a)Ćwiczenia języka
b)masaż języka
c)usprawnianie języka po podcięciu wędzidełka języka
d)ćwiczenia mięśnia okrężnego ust
e)masaż mięśnia okrężnego ust
3. Wywoływanie plus korekcja głosek zgodnie z wiekiem rozwojowym, z uwzględnieniem napięć mięśniowych (obniżonych, wzmożonych, prawidłowych), korekcji głosek poprzez ustawienia mięśniowe oraz stymulację fonologiczną.
3 – 4 r.ż :
- dwuwargowe [m], [p], [b]
- przedniojęzykowo-zębowe [t], [d]
- wargowo-zębowe [f], [v]
- środkowojęzykowe – ciszące [ś], [ź], [ć], [dź]
- itowa dynamiczna [j]
- zmiękczone, inne niż ciszące
- tylnojęzykowe [k], [g], [h]
- utowa dynamiczna [ł]
4 – 4,5 r.ż jak wyżej +:
- przedniojęzykowo-zębowe [s], [z], [c], [dz]
4,5 – 6 r.ż jak wyżej +:
- przedniojęzykowo-dziąsłowe szumiące [sz], [ż], [cz], [dż]
- przedniojęzykowo-zębowa [n]
- przedniojęzykowo-dziąsłowe [r]
- przedniojęzykowo-dziąsłowe [l]
III. Motoryka poza schematami – dla dziecka powyżej 3 r.ż. i starsze
a)korekcja głosek po podcięciu wędzidełka języka
b)korekcja głosek przy występowaniu krótkiego wędzidełka języka – jeżeli występują przeciwskazania do zabiegu
IV. Narzędzia logopedyczne
W ramach szkolenia uczestnicy otrzymują
- Kartę diagnostyczną
- Konspekt w formie skrótu szkolenia
- Skierowanie na konsultacje specjalistyczne
- Opis ćwiczeń usprawniających mięśnie języka oraz mięśnie mimiczne twarzy, w tym mięsień okrężny ust
- Opis etapów przeprowadzania masażu artykulatorów
- Opis korekcji poszczególnych głosek (podstawowy)
- Zaświadczenie o uczestnictwie
- Pełny skrypt korekcji głosek (ponad 260 stronicowy) – w formie odpłatnej dodatkowo. Wysyłka książki po ukończeniu szkolenia. Zamówienia przez:
ZAMÓWIENIA POZYCJI ”ARTYKULACJA – OPIS KOREKCJI POSZCZEGÓLNYCH GŁOSEK”
PROWADZĄCA:
Szkolenia logopedyczne, szkolenia neurologopedyczne Logmed Poradnie Specjalistyczne, ośrodek terapeutyczno-szkoleniowy.