Szkolenia

SZKOLENIE LOGOPEDYCZNE ONLINE – ”MAŁE DZIECKO (0-3)”

Ponad siedem godzin kolejnej edycji szkolenia ”MAŁE DZIECKO (0-3)” przeszło już do historii. Mamy nadzieję, że nabyta wiedza przyda się naszym Słuchaczom w codziennej pracy z maluchami.
Jeszcze raz dziękujemy Uczestnikom i Wykładowcy.

Jesteśmy przekonani, że spotkamy się z naszymi Uczestnikami w czasie kolejnych szkoleń oraz warsztatów praktycznych. Zapraszamy serdecznie także nowe osoby.

Najbliższe szkolenie logopedyczne online: ”DZIECKO STARSZE (3 – 6 i starsze) – OCENA ROZWOJU MOWY, KOREKCJA ZABURZEŃ MOWY”, które odbędzie się 10.10.2020., sobota, w godzinach 9.00 – 16.00. – pełny plan szkolenia oraz arkusz zgłoszeniowy dostępny jest na naszej stronie internetowej – https://logmedporadnie.pl/szkolenia-logopedyczne-neurologopedyczne/DZIECKO STARSZE

Zapraszamy.

A teraz pozostaje nam pogratulować nowo nabytej wiedzy i rozesłać zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu logopedycznym online: ”MAŁE DZIECKO (0-3). Ocena rozwoju mowy. Stymulacja rozwoju mowy w pryzmacie sensomotorycznym. Rozumienie, napięcie mięśniowe, mowa.”

Zespół LOGMED Poradnie Specjalistyczne.

Zapisy na szkolenia:

Arkusz zgłoszeniowy – https://logmedporadnie.pl/szkolenia-logopedyczne-neurologopedyczne/

E-mail: szkolenia@logmedporadnie.pl

Logmed Poradnie Specjalistyczne sp. z o.o.

nr telefonu: 607 230 876
nr telefonu: 536 532 588


SZKOLENIE LOGOPEDYCZNE ONLINE – BLOK I

MAŁE DZIECKO (0 – 3)

Ocena rozwoju mowy.
Stymulacja rozwoju mowy w pryzmacie sensomotorycznym.
Rozumienie, napięcie mięśniowe, mowa.

26.09.2020, sobota, godz. 9.00 – 16.00

Prowadząca: Neurologopeda

Koszt szkolenia – 300 zł

Szkolenie obejmować będzie ocenę rozwoju mowy małego dziecka oraz stymulację rozwoju mowy w pryzmacie rozumienia i nadawania mowy, z uwzględnieniem napięcia mięśniowego artykulatorów i mięśni mimicznych twarzy – od 0 do 3 roku życia

Zapisy

Formularz kontaktowy

E-mail: szkolenia@logmedporadnie.pl

Logmed Poradnie Specjalistyczne sp. z o.o.

nr telefonu: 607 230 876
nr telefonu: 536 532 588

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia online.

Zagadnienia teoretyczne podparte są w przebiegu szkolenia krótkimi filmikami dotyczącymi wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce. Dodatkowo wykładowca pokazuje ćwiczenia na sobie. Są również przedstawiane ćwiczenia w postaci dokumentacji zdjęciowej.

Szkolenie obejmuje 7 godzin zegarowych, podzielonych na 9 bloków dydaktycznych/wykładowych
– 45 minutowych oraz jeden blok 45 minutowy – przeznaczony na pytania uczestników

    Zapisz się na szkolenie


    Plan szkolenia:

    I.Anatomia i patofizjologia – co potrzebujesz widzieć, żeby dziecko z zaburzeniami komunikacji dobrze zdiagnozować i następnie zaplanować celowany na zdiagnozowane zaburzenia proces.

    1.Mózg

    • płaty

    • wizualizacja kory ruchowej i czuciowej

    • wzgórze

    • schemat rozmieszczenia ośrodków w korze mózgowej.

     2.Układ mięśniowy

    • mięśnie mimiczne twarzy
    • mięśnie wewnętrzne języka

    • wędzidło podjęzykowe

    • mięśnie zewnętrzne języka – wykorzystywane do stymulacji pokarmowo-artykulacyjnej u małego dziecka

    II.Diagnoza

    1.Wywiad okołoporodowy – przebieg okresu okołoporodowego

    2.Skutki nieprawidłowego przebiegu okresu okołoporodowego

    3.Wywiad wczesnodziecięcy

    • przebieg okresu wczesnodziecięcego

    • czego możemy się spodziewać na podstawie wywiadu wczesnodziecięcego

    4.Ocena rozwoju senso-motorycznego struktur mownych dziecka na dzień badania – ocena musi uwzględniać wg wiek rozwojowy dziecka.

    • rozwój sensoryczny – w zakresie rozumienia form werbalnych

    • omówienie przetrwałych odruchów niemowlęcych
    • koncentracja słuchowo-wzrokowo-ruchowa

    • nazywanie

    • pamięć słuchowa wyrazu

    • mowa spontaniczna

    • artykulacja

    5.Ocena artykulatorów, mięśni mimicznych twarzy, mięśni żuchwowych oraz odruchu połykania

    • wzmożone napięcie mieśniowe

    • obniżone napięcie mięśniowe

    • wędzidełko podjęzykowe

    • artykulatory a proces jedzenia – ssanie, gryzienie, obróbka pokarmu, pasaż
    • odruch połykania

    III.Terapia zaburzeń rozwoju małego dziecka w pryzmacie komunikacji

    1.Sensoryka

    • wzrok

    • słuch

    • dotyk

    • smak

    • koordynacja wzrokowo-słuchowa

    • koordynacja wzrokowo-słuchowo-ruchowa

    • wygaszanie przetrwałych odruchów niemowlęcych

    2.Usprawnianie artykulatorów, mięśni mimicznych twarzy oraz mięśni żuchwowych

    A.Niemowlęta

    • masaż mięśni mimicznych twarzy i warg

    • masaż języka

    • usprawnianie języka po podcięciu wędzidła podjęzykowego

    • usprawnianie procesu jedzenia – ssanie, gryzienie, obróbka pokarmu, pasaż, połykanie
    • B.Dzieci 1-3 roku życia

    • masaż mięśni mimicznych twarzy i warg

    • ćwiczenia języka

    • masaż mięśni mimicznych twarzy i warg

    • masaż języka

    • usprawnianie języka po podcięciu wędzidełka podjęzykowego

    • usprawnianie mięśniowe w przebiegu rozszczepów podniebienia

      3.Stymulacja nadawania mowy

    • 0 – 1 r.ż

    • 1 – 2 r.ż

    • 2 – 3 r.ż

      4.Motoryka poza schematami

    • co jeżeli dziecko przeskakuje etapy rozwojowe głosek

    • wady zgryzu i trudności, których możemy się spodziewać w generowaniu głosek przez małe dziecko

    • krótkie wędzidełko językowe i trudności korekcji głosek.

    • korekcja głosek po podcięciu wędzidełka podjęzykowego

    • rozszczepy podniebienia, a proces spożywania pokarmów oraz rozwój mowy małego dziecka

      5.Stymulacja izolowanego O.R.M. – pomiędzy drugim a trzecim rokiem życia – w pryzmacie senso-motorycznym

    Szkolenie obejmuje 7 godzin zegarowych, podzielonych na 9 bloków dydaktycznych/wykładowych – 45 minutowych oraz jeden blok 45 minutowy – przeznaczony na pytania uczestników.