Szkolenia

SZKOLENIE LOGOPEDYCZNE ONLINE

DZIECI 3 – 6 I STARSZE

Ocena mowy dziecka. Stymulacja rozwoju mowy dziecka powyżej 3 r.ż. Korekcja głosek z uwzględnieniem wieku rozwojowego dziecka – od 3 do 6 roku życia i starszych.

10. 10. 2020, sobota, godz. 9.00 – 16.00

Prowadząca: Neurologopeda

Koszt szkolenia – 300 zł

Szkolenie obejmować będzie ocenę rozwoju mowy dziecka od 3 do 6 roku życia i starszych oraz stymulację rozwoju mowy w przypadku izolowanego opóźnienia rozwoju mowy u dzieci 3 plus, a także korekcję głosek w zależności od wieku rozwojowego dziecka od 3 do 6 roku życia i starszych.

Zapisy

E-mail: szkolenia@logmedporadnie.pl

Logmed Poradnie Specjalistyczne sp. z o.o.

nr telefonu: 607 230 876
nr telefonu: 536 532 588

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia online.

Zagadnienia teoretyczne podparte są w przebiegu szkolenia krótkimi filmikami dotyczącymi wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce. Dodatkowo wykładowca pokazuje ćwiczenia na sobie. Są również przedstawiane ćwiczenia w postaci dokumentacji zdjęciowej.

Szkolenie odbywa się przed komputerem poprzez połączenie z pokojem wykładowym na platformie ”Zoom” – do którego dostajecie Państwo zaproszenie-link na dzień przed szkoleniem. Należy się przez nie zalogować. Platforma ”Zoom” nie wymaga instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania, jest intuicyjna i przeprowadza wskazówkami do zalogowania.

Szkolenie obejmuje 7 godzin zegarowych, podzielonych na 9 bloków dydaktycznych/wykładowych
– 45 minutowych oraz jeden blok 45 minutowy – przeznaczony na pytania uczestników

Z racji potrzeby interakcji z uczestnikami szkolenia włączenie kamery jest obowiązkowe. Nasze doświadczenia w prowadzeniu szkoleń online pokazują, że dzięki temu uczestnicy szkolenia w pełni korzystają z przekazywanej wiedzy.

    Zapisz się na szkolenie


    Plan szkolenia:

    I.Anatomia i patofizjologia – co potrzebujesz widzieć, żeby dziecko z zaburzeniami komunikacji dobrze zdiagnozować i następnie zaplanować celowany na zdiagnozowane zaburzenia proces.
    1.Mózg
    • Ośrodkowy Układ Nerwowy – w odniesieniu do szeroko rozumianych funkcji językowych –  dzieci powyżej 3 r.ż.
    • Obwodowy Układ Nerwowy – w odniesieniu do szeroko rozumianych funkcji językowych – dzieci powyżej 3 r.ż.
    2.Układ mięśniowy
    • mięśnie mimiczne twarzy – dokładne omówienie w odniesieniu do artykulacji, mimiki twarzy w procesie generowania mowy, torowania powietrza podczas oddychania oraz w procesie generowania mowy, wad zgryzu, stawu żuchwowo-skroniowego, procesu obróbki pokarmu.
    • mięśnie wewnętrzne języka – dokładne omówienie w odniesieniu do artykulacji, wad zgryzu,, procesu obróbki pokarmu.
    • wędzidło podjęzykowe – dokładne omówienie w odniesieniu do artykulacji, wad zgryzu, procesu obróbki pokarmu.
    • mięśnie zewnętrzne języka- dokładne omówienie w odniesieniu do artykulacji, wad zgryzu,, procesu obróbki pokarmu.
    II.Diagnoza
    1.Wywiad okołoporodowy – przebieg okresu okołoporodowego
    2.Skutki nieprawidłowego przebiegu okresu okołoporodowego – dla dziecka powyżej 3 r.ż.
    3.Wywiad wczesnodziecięcy
    • przebieg okresu wczesnodziecięcego
    • czego możemy się spodziewać na podstawie wywiadu wczesnodziecięcego – dla dziecka powyżej 3 r.ż.
    4.Ocena rozwoju senso-motorycznego struktur mownych dziecka na dzień badania – ocena musi uwzględniać wg wiek rozwojowy dziecka – omówienie dla dziecka powyżej 3 r.ż.
    • rozwój sensoryczny – w zakresie rozumienia form werbalnych
    • uwaga
    • nazywanie
    • pamięć słuchowa wyrazu
    • mowa spontaniczna
    • artykulacja
    5.Ocena artykulatorów, mięśni mimicznych twarzy, mięśni żuchwowych oraz odruchu połykania – omówienie dla dziecka powyżej 3 r.ż.
    • wzmożone napięcie mięśniowe
    • obniżone napięcie mięśniowe
    • wędzidełko podjęzykowe
    • odruch połykania
    III.Terapia zaburzeń rozwoju w pryzmacie komunikacji – dla dziecka powyżej 3 r.ż.
    1.Usprawnianie artykulatorów, mięśni mimicznych twarzy oraz mięśni żuchwowych
    a)masaż mięśni mimicznych twarzy i warg
    • wzmacniająco – usprawniający
    • rozluźniająco – usprawniający
      ●manualny
      ●przyrządowy
    b)ćwiczenia języka
    • przed przejściem do okresu pionizacji – do 4 r.ż.
    • po przejściu do okresu pionizacji
    c)masaż mięśni mimicznych twarzy i warg
    • wzmacniająco – usprawniający
    • rozluźniająco – usprawniający
      ●manualny
      ●przyrządowy
    d)masaż języka
    • wzmacniająco – usprawniający
    • rozluźniająco – usprawniający
      ●manualny
      ●przyrządowy
    e)usprawnianie języka po podcięciu wędzidełka podjęzykowego
    • ćwiczenia
    • masaż
      ●manualny
      ●przyrządowy
    d)usprawnianie mięśniowe w przebiegu rozszczepów podniebienia
    • ćwiczenia
    • masaż
      ●manualny
      ●przyrządowy

    2.Dziecko z izolowanym opóźnieniem rozwoju mowy – 3 lata i starsze

    3.Wywoływanie plus korekcja głosek zgodnie z wiekiem rozwojowym 
    • 3 – 4 r.ż
    • 4 – 5 r.ż
    • 5 – 6 r.ż
    4.Motoryka poza schematami – dla dziecka powyżej 3 4.ż.
    • co jeżeli dziecko przeskakuje etapy rozwojowe głosek
    • dziecko późno zgłaszające się do logopedy
    • wady zgryzu i trudności korekcji głosek
    • krótkie wędzidełko językowe i trudności korekcji głosek.
      ●korekcja głosek po podcięciu wędzidełka podjęzykowego
    • rozszczepy podniebienia, a artykulacja
    • młodzież i dorośli

    5.Narzędzia logopedyczne

    PROWADZĄCA:

    Mgr Sabina Szober, neurologopeda z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w pracy z pacjentami
    borykającymi się z zaburzeniami z zakresu komunikacji werbalnej, niezależnie od wieku – od urodzenia
    do późnej starości. Mgr Sabina Szober to specjalista z wieloletnim doświadczeniem klinicznym z zakresu
    neurologii, oddziałów intensywnej terapii medycznej osób dorosłych i niemowląt oraz poradni
    logopedycznych dla dzieci i dorosłych. Wykształcenie medyczne i wieloletnia praktyka logopedyczna oraz neurologopedyczna, a także doświadczenie akademickie (Wyższa Szkoła Ekonomiczno-
    Humanistyczna w Bielsku-Białej – prowadzenie zajęć z zakresu neurologopedii) – pozwoliło Pani mgr Sabinie Szober na opracowanie metodyki pracy oraz technik logopedycznych i neurologopedycznych, nie
    tylko w pryzmacie pedagogiki, czy fonologii, ale również w pryzmacie anatomii oraz patofizjologii
    układu nerwowego i mięśniowego, co daje pełne spojrzenie na człowieka z zaburzeniami mowy. Obecnie
    Pani mgr Sabina Szober kieruje zespołem 11 logopedów, udzielających porad i prowadzących terapie
    zarówno logopedyczne, jak i neurologopedyczne w trzech placówkach logopedycznych.

    REGULAMIN SZKOLENIA