SZKOLENIE LOGOPEDYCZNE ONLINE
DZIECI 3 – 6 I STARSZE
Ocena mowy dziecka. Stymulacja rozwoju mowy dziecka powyżej 3 r.ż. Korekcja głosek z uwzględnieniem wieku rozwojowego dziecka – od 3 do 6 roku życia i starszych.
10. 10. 2020, sobota, godz. 9.00 – 16.00
Prowadząca: Neurologopeda
Koszt szkolenia – 300 zł
Szkolenie obejmować będzie ocenę rozwoju mowy dziecka od 3 do 6 roku życia i starszych oraz stymulację rozwoju mowy w przypadku izolowanego opóźnienia rozwoju mowy u dzieci 3 plus, a także korekcję głosek w zależności od wieku rozwojowego dziecka od 3 do 6 roku życia i starszych.
Zapisy
E-mail: szkolenia@logmedporadnie.pl
Logmed Poradnie Specjalistyczne sp. z o.o.
nr telefonu: 607 230 876
nr telefonu: 536 532 588
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia online.
Zagadnienia teoretyczne podparte są w przebiegu szkolenia krótkimi filmikami dotyczącymi wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce. Dodatkowo wykładowca pokazuje ćwiczenia na sobie. Są również przedstawiane ćwiczenia w postaci dokumentacji zdjęciowej.
Szkolenie odbywa się przed komputerem poprzez połączenie z pokojem wykładowym na platformie ”Zoom” – do którego dostajecie Państwo zaproszenie-link na dzień przed szkoleniem. Należy się przez nie zalogować. Platforma ”Zoom” nie wymaga instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania, jest intuicyjna i przeprowadza wskazówkami do zalogowania.
Szkolenie obejmuje 7 godzin zegarowych, podzielonych na 9 bloków dydaktycznych/wykładowych
– 45 minutowych oraz jeden blok 45 minutowy – przeznaczony na pytania uczestników
Z racji potrzeby interakcji z uczestnikami szkolenia włączenie kamery jest obowiązkowe. Nasze doświadczenia w prowadzeniu szkoleń online pokazują, że dzięki temu uczestnicy szkolenia w pełni korzystają z przekazywanej wiedzy.
Plan szkolenia:
I.Anatomia i patofizjologia – co potrzebujesz widzieć, żeby dziecko z zaburzeniami komunikacji dobrze zdiagnozować i następnie zaplanować celowany na zdiagnozowane zaburzenia proces.
1.Mózg
-
Ośrodkowy Układ Nerwowy – w odniesieniu do szeroko rozumianych funkcji językowych – dzieci powyżej 3 r.ż.
-
Obwodowy Układ Nerwowy – w odniesieniu do szeroko rozumianych funkcji językowych – dzieci powyżej 3 r.ż.
2.Układ mięśniowy
-
mięśnie mimiczne twarzy – dokładne omówienie w odniesieniu do artykulacji, mimiki twarzy w procesie generowania mowy, torowania powietrza podczas oddychania oraz w procesie generowania mowy, wad zgryzu, stawu żuchwowo-skroniowego, procesu obróbki pokarmu.
-
mięśnie wewnętrzne języka – dokładne omówienie w odniesieniu do artykulacji, wad zgryzu,, procesu obróbki pokarmu.
-
wędzidło podjęzykowe – dokładne omówienie w odniesieniu do artykulacji, wad zgryzu, procesu obróbki pokarmu.
-
mięśnie zewnętrzne języka- dokładne omówienie w odniesieniu do artykulacji, wad zgryzu,, procesu obróbki pokarmu.
II.Diagnoza
1.Wywiad okołoporodowy – przebieg okresu okołoporodowego
2.Skutki nieprawidłowego przebiegu okresu okołoporodowego – dla dziecka powyżej 3 r.ż.
3.Wywiad wczesnodziecięcy
4.Ocena rozwoju senso-motorycznego struktur mownych dziecka na dzień badania – ocena musi uwzględniać wg wiek rozwojowy dziecka – omówienie dla dziecka powyżej 3 r.ż.
5.Ocena artykulatorów, mięśni mimicznych twarzy, mięśni żuchwowych oraz odruchu połykania – omówienie dla dziecka powyżej 3 r.ż.
III.Terapia zaburzeń rozwoju w pryzmacie komunikacji – dla dziecka powyżej 3 r.ż.
1.Usprawnianie artykulatorów, mięśni mimicznych twarzy oraz mięśni żuchwowych
a)masaż mięśni mimicznych twarzy i warg
- wzmacniająco – usprawniający
- rozluźniająco – usprawniający
●manualny
●przyrządowy
b)ćwiczenia języka
- przed przejściem do okresu pionizacji – do 4 r.ż.
- po przejściu do okresu pionizacji
c)masaż mięśni mimicznych twarzy i warg
- wzmacniająco – usprawniający
- rozluźniająco – usprawniający
●manualny
●przyrządowy
d)masaż języka
- wzmacniająco – usprawniający
- rozluźniająco – usprawniający
●manualny
●przyrządowy
e)usprawnianie języka po podcięciu wędzidełka podjęzykowego
- ćwiczenia
- masaż
●manualny
●przyrządowy
d)usprawnianie mięśniowe w przebiegu rozszczepów podniebienia
- ćwiczenia
- masaż
●manualny
●przyrządowy
2.Dziecko z izolowanym opóźnieniem rozwoju mowy – 3 lata i starsze
3.Wywoływanie plus korekcja głosek zgodnie z wiekiem rozwojowym
-
3 – 4 r.ż
-
4 – 5 r.ż
-
5 – 6 r.ż
4.Motoryka poza schematami – dla dziecka powyżej 3 4.ż.
-
co jeżeli dziecko przeskakuje etapy rozwojowe głosek
-
dziecko późno zgłaszające się do logopedy
-
wady zgryzu i trudności korekcji głosek
-
krótkie wędzidełko językowe i trudności korekcji głosek.
●korekcja głosek po podcięciu wędzidełka podjęzykowego
-
rozszczepy podniebienia, a artykulacja
-
młodzież i dorośli
5.Narzędzia logopedyczne
PROWADZĄCA:
Mgr Sabina Szober, neurologopeda z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w pracy z pacjentami
borykającymi się z zaburzeniami z zakresu komunikacji werbalnej, niezależnie od wieku – od urodzenia
do późnej starości. Mgr Sabina Szober to specjalista z wieloletnim doświadczeniem klinicznym z zakresu
neurologii, oddziałów intensywnej terapii medycznej osób dorosłych i niemowląt oraz poradni
logopedycznych dla dzieci i dorosłych. Wykształcenie medyczne i wieloletnia praktyka logopedyczna oraz neurologopedyczna, a także doświadczenie akademickie (Wyższa Szkoła Ekonomiczno-
Humanistyczna w Bielsku-Białej – prowadzenie zajęć z zakresu neurologopedii) – pozwoliło Pani mgr Sabinie Szober na opracowanie metodyki pracy oraz technik logopedycznych i neurologopedycznych, nie
tylko w pryzmacie pedagogiki, czy fonologii, ale również w pryzmacie anatomii oraz patofizjologii
układu nerwowego i mięśniowego, co daje pełne spojrzenie na człowieka z zaburzeniami mowy. Obecnie
Pani mgr Sabina Szober kieruje zespołem 11 logopedów, udzielających porad i prowadzących terapie
zarówno logopedyczne, jak i neurologopedyczne w trzech placówkach logopedycznych.
REGULAMIN SZKOLENIA