Szkolenia

Kolejne szkolenie logopedyczne online jest już za nami.
Prowadzący, Pani Sabina Szober, za naszym pośrednictwem przekazuje podziękowania za aktywny udział w szkoleniu wszystkim Uczestnikom. Interakcja, dyskusja i aktywny udział są niezwykle ważne w procesie szkoleniowym.

7,5 godziny drugiej edycji szkolenia ” MAŁE DZIECKO (0-3)” przeszło już do historii, mamy jednak nadzieję, że nabyta wiedza przyda się naszym Słuchaczom w przyszłości 🙂
Jeszcze raz dziękujemy Uczestnikom i Wykładowcy 🙂 Mamy nadzieję, że jeszcze spotkamy się z naszymi Uczestnikami w czasie kolejnych szkoleń. Zapraszamy serdecznie również nowe osoby.
A teraz pozostaje nam pogratulować nowo nabytej wiedzy i rozesłać zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu logopedycznym online: ”MAŁE DZIECKO (0-3). Ocena rozwoju mowy. Stymulacja rozwoju mowy w pryzmacie sensomotorycznym. Rozumienie, napięcie mięśniowe, mowa.”

Zespół LOGMED Poradnie Specjalistyczne.

Zapraszamy serdecznie na najbliższe szkolenie logopedyczne online: ”DZIECKO STARSZE (3 – 6 i starsze) – OCENA ROZWOJU MOWY, KOREKCJA ZABURZEŃ MOWY”, które odbędzie się 13.06.2020., sobota, w godzinach 9.00 – 16.00.

Zapisy

E-mail: szkolenia@logmedporadnie.pl

Logmed Poradnie Specjalistyczne sp. z o.o.

nr telefonu: 607 230 876
nr telefonu: 536 532 588

——————————————————————————————————–

SZKOLENIE LOGOPEDYCZNE ONLINE – BLOK I

MAŁE DZIECKO (0 – 3)

Ocena rozwoju mowy.
Stymulacja rozwoju mowy w pryzmacie sensomotorycznym.
Rozumienie, napięcie mięśniowe, mowa.

25.04.2020, sobota, godz. 9.00 – 16.00

Prowadząca: Neurologopeda

Koszt szkolenia – 300 zł

Szkolenie obejmować będzie ocenę rozwoju mowy małego dziecka oraz stymulację rozwoju mowy w pryzmacie rozumienia i nadawania mowy, z uwzględnieniem napięcia mięśniowego artykulatorów i mięśni mimicznych twarzy – od 0 do 3 roku życia

Zapisy

E-mail: szkolenia@logmedporadnie.pl

Logmed Poradnie Specjalistyczne sp. z o.o.

nr telefonu: 607 230 876
nr telefonu: 536 532 588

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia online.

Zagadnienia teoretyczne podparte są w przebiegu szkolenia krótkimi filmikami dotyczącymi wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce. Dodatkowo wykładowca pokazuje ćwiczenia na sobie. Są również przedstawiane ćwiczenia w postaci dokumentacji zdjęciowej.

Szkolenie obejmuje 7 godzin zegarowych, podzielonych na 9 bloków dydaktycznych/wykładowych
– 45 minutowych oraz jeden blok 45 minutowy – przeznaczony na pytania uczestników

Plan szkolenia:

         I.Anatomia i patofizjologia – co potrzebujesz widzieć, żeby dziecko z zaburzeniami komunikacji dobrze zdiagnozować i następnie zaplanować celowany na zdiagnozowane zaburzenia proces.

          1.Mózg

  • płaty
  • wizualizacja kory ruchowej i czuciowej
  • wzgórze
  • schemat rozmieszczenia ośrodków w korze mózgowej.

           2.Układ mięśniowy

  • mięśnie mimiczne twarzy
  • mięśnie wewnętrzne języka
  • wędzidło podjęzykowe

  • mięśnie zewnętrzne języka – wykorzystywane do stymulacji pokarmowo-artykulacyjnej u małego dziecka

    II.Diagnoza

    1.Wywiad okołoporodowy – przebieg okresu okołoporodowego

    2.Skutki nieprawidłowego przebiegu okresu okołoporodowego

    3.Wywiad wczesnodziecięcy

  • przebieg okresu wczesnodziecięcego
  • czego możemy się spodziewać na podstawie wywiadu wczesnodziecięcego

    4.Ocena rozwoju senso-motorycznego struktur mownych dziecka na dzień badania – ocena musi uwzględniać wg wiek rozwojowy dziecka.

  • rozwój sensoryczny – w zakresie rozumienia form werbalnych
  • koncentracja słuchowo-wzrokowo-ruchowa
  • nazywanie
  • pamięć słuchowa wyrazu
  • mowa spontaniczna
  • artykulacja

    5.Ocena artykulatorów, mięśni mimicznych twarzy, mięśni żuchwowych oraz odruchu połykania

  • wzmożone napięcie mieśniowe
  • obniżone napięcie mięśniowe
  • wędzidełko podjęzykowe
  • odruch połykania

    III.Terapia zaburzeń rozwoju małego dziecka w pryzmacie komunikacji

    1.Sensoryka

  • wzrok
  • słuch
  • dotyk
  • smak
  • koordynacja wzrokowo-słuchowa
  • koordynacja wzrokowo-słuchowo-ruchowa

    2.Usprawnianie artykulatorów, mięśni mimicznych twarzy oraz mięśni żuchwowych

    A.Niemowlęta

  • masaż mięśni mimicznych twarzy i warg
  • masaż języka
  • usprawnianie języka po podcięciu wędzidła podjęzykowego

         B.Dzieci 1-3 roku życia

  • masaż mięśni mimicznych twarzy i warg
  • ćwiczenia języka
  • masaż mięśni mimicznych twarzy i warg
  • masaż języka
  • usprawnianie języka po podcięciu wędzidełka podjęzykowego

    3.Stymulacja nadawania mowy

  • 0 – 1 r.ż
  • 1 – 2 r.ż
  • 2 – 3 r.ż

    4.Motoryka poza schematami

  • co jeżeli dziecko przeskakuje etapy rozwojowe głosek
  • wady zgryzu i trudności, których możemy się spodziewać w generowaniu głosek przez małe dziecko
  • krótkie wędzidełko językowe i trudności korekcji głosek.
  • korekcja głosek po podcięciu wędzidełka podjęzykowego
  • rozszczepy podniebienia, a proces spożywania pokarmów oraz rozwój mowy małego dziecka

    5.Stymulacja izolowanego O.R.M. – pomiędzy drugim a trzecim rokiem życia – w pryzmacie senso-motorycznym

Szkolenie obejmuje 7 godzin zegarowych, podzielonych na 9 bloków dydaktycznych/wykładowych – 45 minutowych oraz jeden blok 45 minutowy – przeznaczony na pytania uczestników

PROWADZĄCA:

Mgr Sabina Szober, neurologopeda z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w pracy z pacjentami borykającymi się z zaburzeniami z zakresu komunikacji werbalnej, niezależnie od wieku – od urodzenia do późnej starości. Mgr Sabina Szober to specjalista z wieloletnim doświadczeniem klinicznym z zakresu neurologii, oddziałów intensywnej terapii medycznej osób dorosłych i niemowląt oraz poradni logopedycznych dla dzieci i dorosłych. Wykształcenie medyczne i wieloletnia praktyka logopedyczna oraz neurologopedyczna, a także doświadczenie akademickie (Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej – prowadzenie zajęć z zakresu neurologopedii) – pozwoliło Pani mgr Sabinie Szober na opracowanie metodyki pracy oraz technik logopedycznych i neurologopedycznych, nie tylko w pryzmacie pedagogiki, czy fonologii, ale również w pryzmacie anatomii oraz patofizjologii układu nerwowego i mięśniowego, co daje pełne spojrzenie na człowieka z zaburzeniami mowy. Obecnie Pani mgr Sabina Szober kieruje zespołem 11 logopedów, udzielających porad i prowadzących terapie zarówno logopedyczne, jak i neurologopedyczne w trzech placówkach logopedycznych.