Kolejne szkolenie logopedyczne online jest już za nami.
Prowadzący, Pani Sabina Szober, za naszym pośrednictwem przekazuje podziękowania za aktywny udział w szkoleniu wszystkim Uczestnikom. Interakcja, dyskusja i aktywny udział są niezwykle ważne w procesie szkoleniowym.
7,5 godziny drugiej edycji szkolenia ” MAŁE DZIECKO (0-3)” przeszło już do historii, mamy jednak nadzieję, że nabyta wiedza przyda się naszym Słuchaczom w przyszłości 🙂
Jeszcze raz dziękujemy Uczestnikom i Wykładowcy 🙂 Mamy nadzieję, że jeszcze spotkamy się z naszymi Uczestnikami w czasie kolejnych szkoleń. Zapraszamy serdecznie również nowe osoby.
A teraz pozostaje nam pogratulować nowo nabytej wiedzy i rozesłać zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu logopedycznym online: ”MAŁE DZIECKO (0-3). Ocena rozwoju mowy. Stymulacja rozwoju mowy w pryzmacie sensomotorycznym. Rozumienie, napięcie mięśniowe, mowa.”
Zespół LOGMED Poradnie Specjalistyczne.
Zapraszamy serdecznie na najbliższe szkolenie logopedyczne online: ”DZIECKO STARSZE (3 – 6 i starsze) – OCENA ROZWOJU MOWY, KOREKCJA ZABURZEŃ MOWY”, które odbędzie się 13.06.2020., sobota, w godzinach 9.00 – 16.00.
Zapisy
E-mail: szkolenia@logmedporadnie.pl
Logmed Poradnie Specjalistyczne sp. z o.o.
nr telefonu: 607 230 876
nr telefonu: 536 532 588
——————————————————————————————————–
SZKOLENIE LOGOPEDYCZNE ONLINE – BLOK I
MAŁE DZIECKO (0 – 3)
Ocena rozwoju mowy.
Stymulacja rozwoju mowy w pryzmacie sensomotorycznym.
Rozumienie, napięcie mięśniowe, mowa.
25.04.2020, sobota, godz. 9.00 – 16.00
Prowadząca: Neurologopeda
Koszt szkolenia – 300 zł
Szkolenie obejmować będzie ocenę rozwoju mowy małego dziecka oraz stymulację rozwoju mowy w pryzmacie rozumienia i nadawania mowy, z uwzględnieniem napięcia mięśniowego artykulatorów i mięśni mimicznych twarzy – od 0 do 3 roku życia
Zapisy
E-mail: szkolenia@logmedporadnie.pl
Logmed Poradnie Specjalistyczne sp. z o.o.
nr telefonu: 607 230 876
nr telefonu: 536 532 588
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia online.
Zagadnienia teoretyczne podparte są w przebiegu szkolenia krótkimi filmikami dotyczącymi wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce. Dodatkowo wykładowca pokazuje ćwiczenia na sobie. Są również przedstawiane ćwiczenia w postaci dokumentacji zdjęciowej.
Szkolenie obejmuje 7 godzin zegarowych, podzielonych na 9 bloków dydaktycznych/wykładowych
– 45 minutowych oraz jeden blok 45 minutowy – przeznaczony na pytania uczestników
Plan szkolenia:
I.Anatomia i patofizjologia – co potrzebujesz widzieć, żeby dziecko z zaburzeniami komunikacji dobrze zdiagnozować i następnie zaplanować celowany na zdiagnozowane zaburzenia proces.
1.Mózg
- płaty
- wizualizacja kory ruchowej i czuciowej
- wzgórze
- schemat rozmieszczenia ośrodków w korze mózgowej.
2.Układ mięśniowy
- mięśnie mimiczne twarzy
- mięśnie wewnętrzne języka
-
wędzidło podjęzykowe
- mięśnie zewnętrzne języka – wykorzystywane do stymulacji pokarmowo-artykulacyjnej u małego dziecka
II.Diagnoza
1.Wywiad okołoporodowy – przebieg okresu okołoporodowego
2.Skutki nieprawidłowego przebiegu okresu okołoporodowego
3.Wywiad wczesnodziecięcy
- przebieg okresu wczesnodziecięcego
- czego możemy się spodziewać na podstawie wywiadu wczesnodziecięcego
4.Ocena rozwoju senso-motorycznego struktur mownych dziecka na dzień badania – ocena musi uwzględniać wg wiek rozwojowy dziecka.
- rozwój sensoryczny – w zakresie rozumienia form werbalnych
- koncentracja słuchowo-wzrokowo-ruchowa
- nazywanie
- pamięć słuchowa wyrazu
- mowa spontaniczna
- artykulacja
5.Ocena artykulatorów, mięśni mimicznych twarzy, mięśni żuchwowych oraz odruchu połykania
- wzmożone napięcie mieśniowe
- obniżone napięcie mięśniowe
- wędzidełko podjęzykowe
- odruch połykania
III.Terapia zaburzeń rozwoju małego dziecka w pryzmacie komunikacji
1.Sensoryka
- wzrok
- słuch
- dotyk
- smak
- koordynacja wzrokowo-słuchowa
- koordynacja wzrokowo-słuchowo-ruchowa
2.Usprawnianie artykulatorów, mięśni mimicznych twarzy oraz mięśni żuchwowych
A.Niemowlęta
- masaż mięśni mimicznych twarzy i warg
- masaż języka
- usprawnianie języka po podcięciu wędzidła podjęzykowego
B.Dzieci 1-3 roku życia
- masaż mięśni mimicznych twarzy i warg
- ćwiczenia języka
- masaż mięśni mimicznych twarzy i warg
- masaż języka
- usprawnianie języka po podcięciu wędzidełka podjęzykowego
3.Stymulacja nadawania mowy
- 0 – 1 r.ż
- 1 – 2 r.ż
- 2 – 3 r.ż
4.Motoryka poza schematami
- co jeżeli dziecko przeskakuje etapy rozwojowe głosek
- wady zgryzu i trudności, których możemy się spodziewać w generowaniu głosek przez małe dziecko
- krótkie wędzidełko językowe i trudności korekcji głosek.
- korekcja głosek po podcięciu wędzidełka podjęzykowego
- rozszczepy podniebienia, a proces spożywania pokarmów oraz rozwój mowy małego dziecka
5.Stymulacja izolowanego O.R.M. – pomiędzy drugim a trzecim rokiem życia – w pryzmacie senso-motorycznym
Szkolenie obejmuje 7 godzin zegarowych, podzielonych na 9 bloków dydaktycznych/wykładowych – 45 minutowych oraz jeden blok 45 minutowy – przeznaczony na pytania uczestników
PROWADZĄCA:
Mgr Sabina Szober, neurologopeda z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w pracy z pacjentami borykającymi się z zaburzeniami z zakresu komunikacji werbalnej, niezależnie od wieku – od urodzenia do późnej starości. Mgr Sabina Szober to specjalista z wieloletnim doświadczeniem klinicznym z zakresu neurologii, oddziałów intensywnej terapii medycznej osób dorosłych i niemowląt oraz poradni logopedycznych dla dzieci i dorosłych. Wykształcenie medyczne i wieloletnia praktyka logopedyczna oraz neurologopedyczna, a także doświadczenie akademickie (Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej – prowadzenie zajęć z zakresu neurologopedii) – pozwoliło Pani mgr Sabinie Szober na opracowanie metodyki pracy oraz technik logopedycznych i neurologopedycznych, nie tylko w pryzmacie pedagogiki, czy fonologii, ale również w pryzmacie anatomii oraz patofizjologii układu nerwowego i mięśniowego, co daje pełne spojrzenie na człowieka z zaburzeniami mowy. Obecnie Pani mgr Sabina Szober kieruje zespołem 11 logopedów, udzielających porad i prowadzących terapie zarówno logopedyczne, jak i neurologopedyczne w trzech placówkach logopedycznych.