Szkolenia

SZKOLENIE LOGOPEDYCZNE ONLINE
(2 DNI)

ZABURZENIA KOROWE U DZIECI. PEŁNA DIAGNOZA I TERAPIA LOGOPEDYCZNA

20.05.2023, sobota, godz. 9.00 – 16.00 / 21.05.2023, niedziela, godz. 9.00 – 15.00

Prowadząca: neurologopeda

Koszt szkolenia – 550 zł

Szkolenie obejmować będzie ocenę rozwoju korowego dzieci w zależności od wieku. Omówienie badań obrazowych oraz bioelektrycznych mózgu w odniesieniu do funkcji komunikacji. Omówienie zaburzeń wynikających z uszkodzenia struktur korowych oraz zaburzeń rozwojowych. Omówienie terapii zaburzeń korowych z rozdziałem uszkodzeń i zaburzeń rozwojowych, z uwzględnieniem zaburzeń w przebiegu wad genetycznych, autyzmu oraz izolowanego opóźnionego rozwoju mowy.

Liczba miejsc ograniczona

Zapisy:

Formularz zgłoszeniowy – znajduje się poniżej

E-mail: szkolenia@logmedporadnie.pl

Logmed Poradnie Specjalistyczne sp. z o.o.

nr telefonu: 607 230 876

nr telefonu: 790 755 554
nr telefonu: 32 307 70 60

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia logopedycznego online oraz handouty.

Zagadnienia teoretyczne podparte są w przebiegu szkolenia krótkimi filmikami, dotyczącymi wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce. Dodatkowo wykładowca pokazuje ćwiczenia na sobie. Są również przedstawiane ćwiczenia w postaci dokumentacji zdjęciowej.

Szkolenie odbywa się przed komputerem poprzez połączenie z pokojem wykładowym na platformie ”Zoom” – do którego dostajecie Państwo zaproszenie-link na dzień przed szkoleniem. Należy się przez nie zalogować. Platforma ”Zoom” nie wymaga instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania, jest intuicyjna i przeprowadza wskazówkami do zalogowania.

Z racji potrzeby interakcji z uczestnikami szkolenia włączenie kamery jest obowiązkowe. Nasze doświadczenia w prowadzeniu szkoleń online pokazują, że dzięki temu uczestnicy szkolenia w pełni korzystają z przekazywanej wiedzy.

REGULAMIN

    Zapisz się na szkolenie


    Zrozumieć mózg dziecka

    ◾Dlaczego dzieci rozwijają się nieharmonijnie?

    ◾Co się dzieje, że pomimo braku zdiagnozowanych zaburzeń neurologicznych,  mowa dziecka się nie rozwija?

    ◾Jak ocenić wpływ okresu okołoporodowego na rozwój dziecka w pryzmacie późniejszej komunikacji?

    ◾Dlaczego tak trudno uruchomić mowę w przebiegu zaburzeń neurorozwojowych?

    ◾Jak reorganizować uszkodzone struktury kory mózgowej odpowiedzialne za komunikację, w tym mowę?

    WSZYSTKO ZACZYNA SIĘ W MÓZGU  🧠

    Plan szkolenia:

    I dzień szkolenia

    20.05.2023, sobota, godz. 09.00 – 16.00

    II dzień szkolenia

    21.05.2023, niedziela, godz. 09.00 – 15.00

    I. Omówienie struktur korowych w pryzmacie komunikacji:

    1. Wywiad okołoporodowy

    – skutki nieprawidłowego przebiegu okresu okołoporodowego w odniesieniu do uszkodzeń/rozwoju struktur korowych.

    2. Wywiad wczesnodziecięcy

    – skutki nieprawidłowego przebiegu okresu okołoporodowego w odniesieniu do uszkodzeń/rozwoju struktur korowych.

    3.Ocena historii diagnostyczno-leczniczej dziecka:

    • epikryza neurologiczna – diagnostyczno-lecznicza

    • badania obrazowe – TK, MRI

    • badania bioelektryczne – EEG

    4. Ocena rozwoju sensomotorycznego dziecka na dzień badania – badanie neurologopedyczne:

    • ocena diagnostyczna poszczególnych struktur korowych u dziecka – w pryzmacie szeroko rozumianych funkcji komunikacji z uwzględnieniem wieku rozwojowego dziecka (niemowlę, dziecko małe, dziecko starsze)

    5.Zróżnicowanie zaburzeń korowych pod kątem:

    – uszkodzeń korowych

    – zaburzeń dojrzewania struktur korowych oraz izolowanego opóźnienia rozwoju mowy

    – zaburzeń w przebiegu wad genetycznych

    – autyzmu

    II. Podsumowanie, pytania uczestników.

    I. Terapia zaburzeń korowych w pryzmacie szeroko rozumianej komunikacji:

    1.Różnicowanie diagnostyczno-terapeutyczne w przebiegu dysfazji, afazji, zaburzeń w przebiegu wad genetycznych, autyzmu oraz izolowanego opóźnionego rozwoju mowy.

    2.Terapia zaburzeń korowych u dziecka, u którego do uszkodzenia struktur korowych doszło przed rozwojem mowy – stymulacje sensomotoryczne.

    3.Terapia zaburzeń korowych u dziecka, u którego do uszkodzenia struktur korowych doszło po zakończeniu rozwoju mowy – stymulacje sensomotoryczne.

    4.Terapia zaburzeń korowych u dziecka, u którego do uszkodzenia doszło w trakcie rozwoju mowy – stymulacje sensomotoryczne.

    II.Podsumowanie, pytania uczestników.

    W ramach szkolenia uczestnicy otrzymują drogą mailową:

    • Neurologopedyczną kartę diagnostyczną – wywiad.
    • Neurologopedyczną kartę diagnostyczną – badanie.
    • Konspekt w formie skrótu szkolenia.
    • Dokument podający wytyczne do napisania opinii neurologopedycznej.
    • Zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

    PROWADZĄCA:

    Szkolenia logopedyczne, szkolenia neurologopedyczne Logmed Poradnie Specjalistyczne, ośrodek terapeutyczno-szkoleniowy.