SZKOLENIE LOGOPEDYCZNE ONLINE
(2 DNI)
ZABURZENIA KOROWE U DZIECI. PEŁNA DIAGNOZA I TERAPIA LOGOPEDYCZNA
18.05.2024, sobota, godz. 9.00 – 16.00 / 19.05.2024, niedziela, godz. 9.00 – 15.00
Koszt szkolenia – 550 zł
Szkolenie obejmować będzie ocenę rozwoju korowego dzieci w zależności od wieku. Omówienie badań obrazowych oraz bioelektrycznych mózgu w odniesieniu do funkcji komunikacji. Omówienie zaburzeń wynikających z uszkodzenia struktur korowych oraz zaburzeń rozwojowych. Omówienie terapii zaburzeń korowych z rozdziałem uszkodzeń i zaburzeń rozwojowych, z uwzględnieniem zaburzeń w przebiegu wad genetycznych, autyzmu oraz izolowanego opóźnionego rozwoju mowy.
Liczba miejsc ograniczona
Zapisy:
Formularz zgłoszeniowy – znajduje się poniżej
E-mail: szkolenia@logmedporadnie.pl
Logmed Poradnie Specjalistyczne sp. z o.o.
nr telefonu: 607 230 876
nr telefonu: 790 755 554
nr telefonu: 32 307 70 60
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia logopedycznego online oraz handouty.
Zagadnienia teoretyczne podparte są w przebiegu szkolenia krótkimi filmikami, dotyczącymi wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce. Dodatkowo wykładowca pokazuje ćwiczenia na sobie. Są również przedstawiane ćwiczenia w postaci dokumentacji zdjęciowej.
Szkolenie odbywa się przed komputerem poprzez połączenie z pokojem wykładowym na platformie ”Zoom” – do którego dostajecie Państwo zaproszenie-link na dzień przed szkoleniem. Należy się przez nie zalogować. Platforma ”Zoom” nie wymaga instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania, jest intuicyjna i przeprowadza wskazówkami do zalogowania.
Z racji potrzeby interakcji z uczestnikami szkolenia włączenie kamery jest obowiązkowe. Nasze doświadczenia w prowadzeniu szkoleń online pokazują, że dzięki temu uczestnicy szkolenia w pełni korzystają z przekazywanej wiedzy.
Zrozumieć mózg dziecka
◾Dlaczego dzieci rozwijają się nieharmonijnie?
◾Co się dzieje, że pomimo braku zdiagnozowanych zaburzeń neurologicznych, mowa dziecka się nie rozwija?
◾Jak ocenić wpływ okresu okołoporodowego na rozwój dziecka w pryzmacie późniejszej komunikacji?
◾Dlaczego tak trudno uruchomić mowę w przebiegu zaburzeń neurorozwojowych?
◾Jak reorganizować uszkodzone struktury kory mózgowej odpowiedzialne za komunikację, w tym mowę?
WSZYSTKO ZACZYNA SIĘ W MÓZGU 🧠
Plan szkolenia:
I dzień szkolenia
18.05.2024, sobota, godz. 09.00 – 16.00
|
II dzień szkolenia
19.05.2024, niedziela, godz. 09.00 – 15.00
|
I. Omówienie struktur korowych w pryzmacie komunikacji:
1. Wywiad okołoporodowy
– skutki nieprawidłowego przebiegu okresu okołoporodowego w odniesieniu do uszkodzeń/rozwoju struktur korowych.
2. Wywiad wczesnodziecięcy
– skutki nieprawidłowego przebiegu okresu okołoporodowego w odniesieniu do uszkodzeń/rozwoju struktur korowych.
3.Ocena historii diagnostyczno-leczniczej dziecka:
4. Ocena rozwoju sensomotorycznego dziecka na dzień badania – badanie neurologopedyczne:
-
ocena diagnostyczna poszczególnych struktur korowych u dziecka – w pryzmacie szeroko rozumianych funkcji komunikacji z uwzględnieniem wieku rozwojowego dziecka (niemowlę, dziecko małe, dziecko starsze)
5.Zróżnicowanie zaburzeń korowych pod kątem:
– uszkodzeń korowych
– zaburzeń dojrzewania struktur korowych oraz izolowanego opóźnienia rozwoju mowy
– zaburzeń w przebiegu wad genetycznych
– autyzmu
II. Podsumowanie, pytania uczestników.
|
I. Terapia zaburzeń korowych w pryzmacie szeroko rozumianej komunikacji:
1.Różnicowanie diagnostyczno-terapeutyczne w przebiegu dysfazji, afazji, zaburzeń w przebiegu wad genetycznych, autyzmu oraz izolowanego opóźnionego rozwoju mowy.
2.Terapia zaburzeń korowych u dziecka, u którego do uszkodzenia struktur korowych doszło przed rozwojem mowy – stymulacje sensomotoryczne.
3.Terapia zaburzeń korowych u dziecka, u którego do uszkodzenia struktur korowych doszło po zakończeniu rozwoju mowy – stymulacje sensomotoryczne.
4.Terapia zaburzeń korowych u dziecka, u którego do uszkodzenia doszło w trakcie rozwoju mowy – stymulacje sensomotoryczne.
II.Podsumowanie, pytania uczestników.
|
W ramach szkolenia uczestnicy otrzymują drogą mailową:
- Neurologopedyczną kartę diagnostyczną – wywiad.
- Neurologopedyczną kartę diagnostyczną – badanie.
- Konspekt w formie skrótu szkolenia.
- Dokument podający wytyczne do napisania opinii neurologopedycznej.
- Zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.
Prowadząca:
Ponad 28 lat pracy na oddziale klinicznym neurologii, oddziałach intensywnej terapii, w tym intensywnej terapii pediatrycznej oraz poradni logopedycznych, neurologopedycznych, kierownik poradni wielospecjalistycznej, w tym logopedycznej i neurologopedycznej. Kieruje zespołem logopedów. Nauczyciel akademicki w zakresie neurologopedii. Autorka pozycji logopedycznych – książki, artykuły.
Szkolenia logopedyczne, szkolenia neurologopedyczne Logmed Poradnie Specjalistyczne, ośrodek terapeutyczno-szkoleniowy.