I. Omówienie struktur korowych w pryzmacie komunikacji:
1. Wywiad okołoporodowy
– skutki nieprawidłowego przebiegu okresu okołoporodowego w odniesieniu do uszkodzeń/rozwoju struktur korowych.
2. Wywiad wczesnodziecięcy
– skutki nieprawidłowego przebiegu okresu okołoporodowego w odniesieniu do uszkodzeń/rozwoju struktur korowych.
3.Ocena historii diagnostyczno-leczniczej dziecka:
4. Ocena rozwoju sensomotorycznego dziecka na dzień badania – badanie neurologopedyczne:
-
ocena diagnostyczna poszczególnych struktur korowych u dziecka – w pryzmacie szeroko rozumianych funkcji komunikacji z uwzględnieniem wieku rozwojowego dziecka (niemowlę, dziecko małe, dziecko starsze)
5.Zróżnicowanie zaburzeń korowych pod kątem:
– uszkodzeń korowych
– zaburzeń dojrzewania struktur korowych oraz izolowanego opóźnienia rozwoju mowy
– zaburzeń w przebiegu wad genetycznych
– autyzmu
II. Podsumowanie, pytania uczestników.
|
I. Terapia zaburzeń korowych w pryzmacie szeroko rozumianej komunikacji:
1.Różnicowanie diagnostyczno-terapeutyczne w przebiegu dysfazji, afazji, zaburzeń w przebiegu wad genetycznych, autyzmu oraz izolowanego opóźnionego rozwoju mowy.
2.Terapia zaburzeń korowych u dziecka, u którego do uszkodzenia struktur korowych doszło przed rozwojem mowy – stymulacje sensomotoryczne.
3.Terapia zaburzeń korowych u dziecka, u którego do uszkodzenia struktur korowych doszło po zakończeniu rozwoju mowy – stymulacje sensomotoryczne.
4.Terapia zaburzeń korowych u dziecka, u którego do uszkodzenia doszło w trakcie rozwoju mowy – stymulacje sensomotoryczne.
II.Podsumowanie, pytania uczestników.
|