Szkolenia

SZKOLENIE LOGOPEDYCZNE ONLINE
(2 DNI)

ZABURZENIA KOROWE U DZIECI – AFAZJA, DYSFAZJA, ZABURZENIA NEUROROZWOJOWE, OPÓŹNIONY ROZWÓJ MOWY. PEŁNA DIAGNOZA I TERAPIA LOGOPEDYCZNA

22.03.2025, sobota, godz. 9.00 – 16.00 / 23.03.2025, niedziela, godz. 9.00 – 16.00

Koszt szkolenia – 650 zł

Szkolenie obejmować będzie diagnozę oraz terapię (krok po kroku) dziecka z zaburzeniami w obszarze ośrodkowego układu nerwowego w odniesieniu do zaburzeń rozwoju funkcji  języka, w tym mowy.

(14 godzin zegarowych)

  • Omówienie zaburzeń wynikających z uszkodzenia struktur korowych oraz zaburzeń rozwojowych – afazje, dysfazje, całościowe zaburzenia rozwojowe, z uwzględnieniem zaburzeń w przebiegu wad genetycznych oraz spectrum autyzmu – diagnoza.
  • Omówienie problematyki izolowanego opóźnionego rozwoju mowy (ORM).
  • Omówienie badań obrazowych oraz bioelektrycznych mózgu w odniesieniu do rozwoju oraz zaburzeń w obrębie szeroko rozumianych funkcji języka, w tym mowy.
  • Odruchy bezwarunkowe (pierwotne, noworodkowe), a rozwój szeroko rozumianych funkcji języka, w tym mowy.
  • Terapia zaburzeń w zakresie szeroko rozumianych funkcji języka, w tym mowy, z rozdziałem uszkodzeń i zaburzeń rozwojowych: afazje, dysfazje, całościowe zaburzenia rozwojowe, z uwzględnieniem zaburzeń w przebiegu wad genetycznych oraz spectrum autyzmu.
  • Terapia w przebiegu izolowanego opóźnionego rozwoju mowy (ORM).

Cel szkolenia:

  • Nabycie szerokiej wiedzy na temat diagnozy i terapii w przebiegu zaburzeń korowych u dzieci, w tym afazji, dysfazji, całościowych zaburzeń rozwojowych, z uwzględnieniem zaburzeń w przebiegu wad genetycznych, spectrum autyzmu, a także w przebiegu ORM.
  • Poznanie metod i technik terapeutycznych stosowanych w przebiegu j.w. oraz jasne i szczegółowe omówienie ich wykorzystania, również na filmach prezentujących pracę z pacjentami (dodatkowo uczestnicy biorą udział w wybranych ćwiczeniach).
  • W przebiegu szkolenia jest możliwość omówienia przypadków dzieci, z którymi uczestnicy szkolenia mają problemy / wątpliwości w procesie prowadzonej terapii (przypadki z zakresu tematyki szkolenia).

Dla kogo:

  • logopedzi, neurologopedzi;
  • pedagodzy, nauczyciele;
  • psychologowie;
  • lekarze, fizjoterapeuci i inne zawody medyczne;
  • terapeuci zajęciowi;
  • studenci w/w zawodów.

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia logopedycznego online oraz bogate materiały w tym: konspekt szkolenia, karty diagnostyczne, wzór pisania opinii dla dziecka z zaburzeniami w rozwoju funkcji języka, w tym mowy.

Zapisy:

Formularz zgłoszeniowy – znajduje się poniżej

E-mail: szkolenia@logmedporadnie.pl

Logmed Poradnie Specjalistyczne sp. z o.o.

nr telefonu: 607 230 876

nr telefonu: 790 755 554
nr telefonu: 32 307 70 60

    Zapisz się na szkolenie


    Liczba miejsc ograniczona

    Poniżej znajduje się szczegółowy plan szkolenie i wytyczne odnośnie szkolenia online.

    Prowadząca:

    Ponad 29 lat pracy na oddziale klinicznym neurologii, oddziałach intensywnej terapii, w tym intensywnej terapii pediatrycznej oraz poradni logopedycznych, neurologopedycznych, kierownik poradni wielospecjalistycznej, w tym logopedycznej i neurologopedycznej. Kieruje zespołem logopedów oraz neurologopedów. Nauczyciel akademicki w zakresie neurologopedii. Autorka pozycji logopedycznych – książki, artykuły.

    Szkolenie odbywa się przed komputerem poprzez połączenie z pokojem wykładowym na platformie ”Zoom” – do którego dostajecie Państwo zaproszenie – link na dzień przed szkoleniem. Należy się przez nie zalogować. Platforma ”Zoom” nie wymaga instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania, jest intuicyjna i przeprowadza wskazówkami do zalogowania.

    Z racji potrzeby interakcji z uczestnikami szkolenia prosimy o włączenie kamery. Nasze doświadczenia w prowadzeniu szkoleń online pokazują, że dzięki temu uczestnicy szkolenia w pełni korzystają z przekazywanej wiedzy. 

    REGULAMIN

    Zrozumieć mózg dziecka:

    Dlaczego dzieci rozwijają się nieharmonijnie?

    ◾AFAZJA – NIE AFAZJA? – omówienie problematyki

    ◾Co się dzieje, gdy pomimo braku zdiagnozowanych zaburzeń neurologicznych,  mowa dziecka się nie rozwija?

    ◾Jak ocenić wpływ okresu okołoporodowego oraz wczesnodziecięcego na rozwój dziecka w pryzmacie późniejszej komunikacji?

    ◾Dlaczego tak trudno uruchomić mowę w przebiegu zaburzeń neurorozwojowych?

    ◾Jak reorganizować uszkodzone struktury kory mózgowej odpowiedzialne za komunikację, w tym mowę?

    WSZYSTKO ZACZYNA SIĘ W MÓZGU  🧠

    Plan szkolenia:

    I dzień szkolenia: 22.03.2025, sobota, godz. 09.00 – 16.00

    I. Omówienie struktur korowych w pryzmacie komunikacji:

    1. Wywiad okołoporodowy– skutki nieprawidłowego przebiegu okresu okołoporodowego w odniesieniu do uszkodzeń/rozwoju struktur korowych.

    2. Wywiad wczesnodziecięcy– skutki nieprawidłowego przebiegu okresu wczesnodziecięcego w odniesieniu do uszkodzeń/rozwoju struktur korowych.

    3.Ocena historii diagnostyczno-leczniczej dziecka:

    • epikryza neurologiczna – diagnostyczno-lecznicza;
    • badania obrazowe – USG przezciemiączkowe, TK, MRI;
    • badania bioelektryczne – EEG.

    4. Ocena rozwoju sensomotorycznego dziecka na dzień badania – badanie neurologopedyczne:

    • ocena diagnostyczna poszczególnych struktur korowych u dziecka – w pryzmacie szeroko rozumianych funkcji języka, w tym mowy, z uwzględnieniem wieku rozwojowego dziecka (niemowlę, dziecko małe, dziecko starsze).
    • odruchy bezwarunkowe (pierwotne, noworodkowe), a rozwój szeroko rozumianych funkcji języka, w tym mowy.

    5.Zróżnicowanie zaburzeń korowych w odniesieniu do szeroko rozumianych funkcji języka, w tym mowy:

    • ORM
    • afazje, dysfazje
    • zaburzenia neurorozwojowe, w tym wady genetyczne oraz spectrum autyzmu.

    II. Podsumowanie, pytania uczestników.

    II dzień szkolenia: 23.03.2025, niedziela, godz. 09.00 – 16.00

    I. Terapia zaburzeń korowych w pryzmacie szeroko rozumianej komunikacji:

    1.Różnicowanie terapeutyczne w przebiegu zaburzeń rozwoju funkcji języka, w tym mowy:

    • ORM;
    • afazja;
    • dysfazja;
    • całościowe zaburzenia neurorozwojowe, w tym wady genetyczne oraz spectrum autyzmu.

    2.Terapia zaburzeń korowych u dziecka – omówienie połączone ze studium przypadków (podparcie filmami z prowadzonych daną metodyką terapii):

    • stymulacje sensoryczne;
    • stymulacje sensomotoryczne;
    • stymulacje motoryczne.

    3.Postępowanie terapeutyczne w przebiegu ORM – studium przypadków

    4.Techniki oraz narzędzia logopedyczne wykorzystywane w terapii szeroko rozumianych zaburzeń rozwoju języka, w tym mowy.

    II. Podsumowanie, pytania uczestników, omówienie przypadków własnych.

    W ramach szkolenia uczestnicy otrzymują drogą mailową:

    • Neurologopedyczną kartę diagnostyczną – wywiad.
    • Neurologopedyczną kartę diagnostyczną – badanie.
    • Konspekt w formie skrótu szkolenia.
    • Dokument podający wytyczne do napisania opinii neurologopedycznej.
    • Zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

    Szkolenia logopedyczne, szkolenia neurologopedyczne Logmed Poradnie Specjalistyczne. Ośrodek terapeutyczno szkoleniowy.