SZKOLENIE LOGOPEDYCZNE ONLINE
(2 DNI)
ZABURZENIA KOROWE U DZIECI – AFAZJA, DYSFAZJA, ZABURZENIA NEUROROZWOJOWE, OPÓŹNIONY ROZWÓJ MOWY. PEŁNA DIAGNOZA I TERAPIA LOGOPEDYCZNA
22.03.2025, sobota, godz. 9.00 – 16.00 / 23.03.2025, niedziela, godz. 9.00 – 16.00
Koszt szkolenia – 650 zł
Szkolenie obejmować będzie diagnozę oraz terapię (krok po kroku) dziecka z zaburzeniami w obszarze ośrodkowego układu nerwowego w odniesieniu do zaburzeń rozwoju funkcji języka, w tym mowy.
(14 godzin zegarowych)
- Omówienie zaburzeń wynikających z uszkodzenia struktur korowych oraz zaburzeń rozwojowych – afazje, dysfazje, całościowe zaburzenia rozwojowe, z uwzględnieniem zaburzeń w przebiegu wad genetycznych oraz spectrum autyzmu – diagnoza.
- Omówienie problematyki izolowanego opóźnionego rozwoju mowy (ORM).
- Omówienie badań obrazowych oraz bioelektrycznych mózgu w odniesieniu do rozwoju oraz zaburzeń w obrębie szeroko rozumianych funkcji języka, w tym mowy.
- Odruchy bezwarunkowe (pierwotne, noworodkowe), a rozwój szeroko rozumianych funkcji języka, w tym mowy.
- Terapia zaburzeń w zakresie szeroko rozumianych funkcji języka, w tym mowy, z rozdziałem uszkodzeń i zaburzeń rozwojowych: afazje, dysfazje, całościowe zaburzenia rozwojowe, z uwzględnieniem zaburzeń w przebiegu wad genetycznych oraz spectrum autyzmu.
- Terapia w przebiegu izolowanego opóźnionego rozwoju mowy (ORM).
Cel szkolenia:
- Nabycie szerokiej wiedzy na temat diagnozy i terapii w przebiegu zaburzeń korowych u dzieci, w tym afazji, dysfazji, całościowych zaburzeń rozwojowych, z uwzględnieniem zaburzeń w przebiegu wad genetycznych, spectrum autyzmu, a także w przebiegu ORM.
- Poznanie metod i technik terapeutycznych stosowanych w przebiegu j.w. oraz jasne i szczegółowe omówienie ich wykorzystania, również na filmach prezentujących pracę z pacjentami (dodatkowo uczestnicy biorą udział w wybranych ćwiczeniach).
- W przebiegu szkolenia jest możliwość omówienia przypadków dzieci, z którymi uczestnicy szkolenia mają problemy / wątpliwości w procesie prowadzonej terapii (przypadki z zakresu tematyki szkolenia).
Dla kogo:
- logopedzi, neurologopedzi;
- pedagodzy, nauczyciele;
- psychologowie;
- lekarze, fizjoterapeuci i inne zawody medyczne;
- terapeuci zajęciowi;
- studenci w/w zawodów.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia logopedycznego online oraz bogate materiały w tym: konspekt szkolenia, karty diagnostyczne, wzór pisania opinii dla dziecka z zaburzeniami w rozwoju funkcji języka, w tym mowy.
Zapisy:
Formularz zgłoszeniowy – znajduje się poniżej
E-mail: szkolenia@logmedporadnie.pl
Logmed Poradnie Specjalistyczne sp. z o.o.
nr telefonu: 607 230 876
nr telefonu: 790 755 554
nr telefonu: 32 307 70 60
Liczba miejsc ograniczona
Poniżej znajduje się szczegółowy plan szkolenie i wytyczne odnośnie szkolenia online.
Prowadząca:
Ponad 29 lat pracy na oddziale klinicznym neurologii, oddziałach intensywnej terapii, w tym intensywnej terapii pediatrycznej oraz poradni logopedycznych, neurologopedycznych, kierownik poradni wielospecjalistycznej, w tym logopedycznej i neurologopedycznej. Kieruje zespołem logopedów oraz neurologopedów. Nauczyciel akademicki w zakresie neurologopedii. Autorka pozycji logopedycznych – książki, artykuły.
Szkolenie odbywa się przed komputerem poprzez połączenie z pokojem wykładowym na platformie ”Zoom” – do którego dostajecie Państwo zaproszenie – link na dzień przed szkoleniem. Należy się przez nie zalogować. Platforma ”Zoom” nie wymaga instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania, jest intuicyjna i przeprowadza wskazówkami do zalogowania.
Z racji potrzeby interakcji z uczestnikami szkolenia prosimy o włączenie kamery. Nasze doświadczenia w prowadzeniu szkoleń online pokazują, że dzięki temu uczestnicy szkolenia w pełni korzystają z przekazywanej wiedzy.
Zrozumieć mózg dziecka:
◾Dlaczego dzieci rozwijają się nieharmonijnie?
◾AFAZJA – NIE AFAZJA? – omówienie problematyki
◾Co się dzieje, gdy pomimo braku zdiagnozowanych zaburzeń neurologicznych, mowa dziecka się nie rozwija?
◾Jak ocenić wpływ okresu okołoporodowego oraz wczesnodziecięcego na rozwój dziecka w pryzmacie późniejszej komunikacji?
◾Dlaczego tak trudno uruchomić mowę w przebiegu zaburzeń neurorozwojowych?
◾Jak reorganizować uszkodzone struktury kory mózgowej odpowiedzialne za komunikację, w tym mowę?
WSZYSTKO ZACZYNA SIĘ W MÓZGU 🧠
Plan szkolenia:
I dzień szkolenia: 22.03.2025, sobota, godz. 09.00 – 16.00
I. Omówienie struktur korowych w pryzmacie komunikacji:
1. Wywiad okołoporodowy– skutki nieprawidłowego przebiegu okresu okołoporodowego w odniesieniu do uszkodzeń/rozwoju struktur korowych.
2. Wywiad wczesnodziecięcy– skutki nieprawidłowego przebiegu okresu wczesnodziecięcego w odniesieniu do uszkodzeń/rozwoju struktur korowych.
3.Ocena historii diagnostyczno-leczniczej dziecka:
- epikryza neurologiczna – diagnostyczno-lecznicza;
- badania obrazowe – USG przezciemiączkowe, TK, MRI;
- badania bioelektryczne – EEG.
4. Ocena rozwoju sensomotorycznego dziecka na dzień badania – badanie neurologopedyczne:
- ocena diagnostyczna poszczególnych struktur korowych u dziecka – w pryzmacie szeroko rozumianych funkcji języka, w tym mowy, z uwzględnieniem wieku rozwojowego dziecka (niemowlę, dziecko małe, dziecko starsze).
- odruchy bezwarunkowe (pierwotne, noworodkowe), a rozwój szeroko rozumianych funkcji języka, w tym mowy.
5.Zróżnicowanie zaburzeń korowych w odniesieniu do szeroko rozumianych funkcji języka, w tym mowy:
- ORM
- afazje, dysfazje
- zaburzenia neurorozwojowe, w tym wady genetyczne oraz spectrum autyzmu.
II. Podsumowanie, pytania uczestników.
II dzień szkolenia: 23.03.2025, niedziela, godz. 09.00 – 16.00
I. Terapia zaburzeń korowych w pryzmacie szeroko rozumianej komunikacji:
1.Różnicowanie terapeutyczne w przebiegu zaburzeń rozwoju funkcji języka, w tym mowy:
- ORM;
- afazja;
- dysfazja;
- całościowe zaburzenia neurorozwojowe, w tym wady genetyczne oraz spectrum autyzmu.
2.Terapia zaburzeń korowych u dziecka – omówienie połączone ze studium przypadków (podparcie filmami z prowadzonych daną metodyką terapii):
- stymulacje sensoryczne;
- stymulacje sensomotoryczne;
- stymulacje motoryczne.
3.Postępowanie terapeutyczne w przebiegu ORM – studium przypadków
4.Techniki oraz narzędzia logopedyczne wykorzystywane w terapii szeroko rozumianych zaburzeń rozwoju języka, w tym mowy.
II. Podsumowanie, pytania uczestników, omówienie przypadków własnych.
W ramach szkolenia uczestnicy otrzymują drogą mailową:
- Neurologopedyczną kartę diagnostyczną – wywiad.
- Neurologopedyczną kartę diagnostyczną – badanie.
- Konspekt w formie skrótu szkolenia.
- Dokument podający wytyczne do napisania opinii neurologopedycznej.
- Zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.
Szkolenia logopedyczne, szkolenia neurologopedyczne Logmed Poradnie Specjalistyczne. Ośrodek terapeutyczno szkoleniowy.