Szkolenie obejmować będzie ocenę rozwoju korowego dzieci w zależności od wieku. Omówienie badań obrazowych oraz bioelektrycznych mózgu w odniesieniu do funkcji komunikacji. Omówienie zaburzeń wynikających z uszkodzenia struktur korowych oraz zaburzeń rozwojowych. Omówienie terapii zaburzeń korowych z rozdziałem uszkodzeń i zaburzeń rozwojowych, z uwzględnieniem zaburzeń w przebiegu wad genetycznych, autyzmu oraz izolowanego opóźnionego rozwoju mowy.
nr telefonu: 790 755 554 nr telefonu: 32 307 70 60
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia logopedycznego online oraz handouty.
Zagadnienia teoretyczne podparte są w przebiegu szkolenia krótkimi filmikami, dotyczącymi wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce. Dodatkowo wykładowca pokazuje ćwiczenia na sobie. Są również przedstawiane ćwiczenia w postaci dokumentacji zdjęciowej.
Szkolenie odbywa się przed komputerem poprzez połączenie z pokojem wykładowym na platformie ”Zoom” – do którego dostajecie Państwo zaproszenie-link na dzień przed szkoleniem. Należy się przez nie zalogować. Platforma ”Zoom” nie wymaga instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania, jest intuicyjna i przeprowadza wskazówkami do zalogowania.
Z racji potrzeby interakcji z uczestnikami szkolenia włączenie kamery jest obowiązkowe. Nasze doświadczenia w prowadzeniu szkoleń online pokazują, że dzięki temu uczestnicy szkolenia w pełni korzystają z przekazywanej wiedzy.
4. Ocena rozwoju sensomotorycznego dziecka na dzień badania – badanie neurologopedyczne:
–ocena diagnostyczna poszczególnych struktur korowych u dziecka – w pryzmacie szeroko rozumianych funkcji komunikacji z uwzględnieniem wieku rozwojowego dziecka (niemowlę, dziecko małe, dziecko starsze)
5.Zróżnicowanie zaburzeń korowych – omówienie, w tym teoretyczne afazji, dysfazji, zaburzeń neurorozwojowych pod kątem :
– uszkodzeń korowych
– zaburzeń dojrzewania struktur korowych oraz izolowanego opóźnienia rozwoju mowy
– zaburzeń w przebiegu wad genetycznych
– autyzmu
II. Podsumowanie, pytania uczestników.
I. Terapia zaburzeń korowych w pryzmacie szeroko rozumianej komunikacji:
1.Różnicowanie diagnostyczno-terapeutyczne w przebiegu afazji, dysfazji, zaburzeń w przebiegu wad genetycznych, autyzmu oraz izolowanego opóźnionego rozwoju mowy.
2.Terapia zaburzeń korowych u dziecka, u którego do uszkodzenia struktur korowych doszło przed rozwojem mowy – stymulacje sensomotoryczne.
3.Terapia zaburzeń korowych u dziecka, u którego do uszkodzenia struktur korowych doszło po zakończeniu rozwoju mowy – stymulacje sensomotoryczne.
4.Terapia zaburzeń korowych u dziecka, u którego do uszkodzenia doszło w trakcie rozwoju mowy – stymulacje sensomotoryczne.
II.Podsumowanie, pytania uczestników.
W ramach szkolenia uczestnicy otrzymują drogą mailową:
Neurologopedyczną kartę diagnostyczną – wywiad.
Neurologopedyczną kartę diagnostyczną – badanie.
Konspekt w formie skrótu szkolenia.
Dokument podający wytyczne do napisania opinii neurologopedycznej.
Zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.
Prowadząca:
Ponad 29 lat pracy na oddziale klinicznym neurologii, oddziałach intensywnej terapii, w tym intensywnej terapii pediatrycznej oraz poradni logopedycznych, neurologopedycznych, kierownik poradni wielospecjalistycznej, w tym logopedycznej i neurologopedycznej. Kieruje zespołem logopedów. Nauczyciel akademicki w zakresie neurologopedii. Autorka pozycji logopedycznych – książki, artykuły.
Szkolenia logopedyczne, szkolenia neurologopedyczne Logmed Poradnie Specjalistyczne, ośrodek terapeutyczno-szkoleniowy