Szkolenia

SZKOLENIE LOGOPEDYCZNE ONLINE
(2 DNI)

ZABURZENIA KOROWE U DZIECI – AFAZJE, DYSFAZJE, ZABURZENIA NEUROROZWOJOWE, OPÓŹNIONY ROZWÓJ MOWY. PEŁNA DIAGNOZA I TERAPIA LOGOPEDYCZNA

23.11.2024, sobota, godz. 9.00 – 16.00 / 24.11.2024, niedziela, godz. 9.00 – 15.00

Koszt szkolenia – 550 zł

Szkolenie obejmować będzie ocenę rozwoju korowego dzieci w zależności od wieku. Omówienie badań obrazowych oraz bioelektrycznych mózgu w odniesieniu do funkcji komunikacji. Omówienie zaburzeń wynikających z uszkodzenia struktur korowych oraz zaburzeń rozwojowych. Omówienie terapii zaburzeń korowych z rozdziałem uszkodzeń i zaburzeń rozwojowych, z uwzględnieniem zaburzeń w przebiegu wad genetycznych, autyzmu oraz izolowanego opóźnionego rozwoju mowy.

Liczba miejsc ograniczona

Zapisy:

Formularz zgłoszeniowy – znajduje się poniżej

E-mail: szkolenia@logmedporadnie.pl

Logmed Poradnie Specjalistyczne sp. z o.o.

nr telefonu: 607 230 876

nr telefonu: 790 755 554
nr telefonu: 32 307 70 60

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia logopedycznego online oraz handouty.

Zagadnienia teoretyczne podparte są w przebiegu szkolenia krótkimi filmikami, dotyczącymi wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce. Dodatkowo wykładowca pokazuje ćwiczenia na sobie. Są również przedstawiane ćwiczenia w postaci dokumentacji zdjęciowej.

Szkolenie odbywa się przed komputerem poprzez połączenie z pokojem wykładowym na platformie ”Zoom” – do którego dostajecie Państwo zaproszenie-link na dzień przed szkoleniem. Należy się przez nie zalogować. Platforma ”Zoom” nie wymaga instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania, jest intuicyjna i przeprowadza wskazówkami do zalogowania.

Z racji potrzeby interakcji z uczestnikami szkolenia włączenie kamery jest obowiązkowe. Nasze doświadczenia w prowadzeniu szkoleń online pokazują, że dzięki temu uczestnicy szkolenia w pełni korzystają z przekazywanej wiedzy.

REGULAMIN

    Zapisz się na szkolenie


    Zrozumieć mózg dziecka:

    ◾Dlaczego dzieci rozwijają się nieharmonijnie?

    ◾AFAZJA – NIE AFAZJA? – omówienie problematyki

    ◾Co się dzieje, że pomimo braku zdiagnozowanych zaburzeń neurologicznych,  mowa dziecka się nie rozwija?

    ◾Jak ocenić wpływ okresu okołoporodowego na rozwój dziecka w pryzmacie późniejszej komunikacji?

    ◾Dlaczego tak trudno uruchomić mowę w przebiegu zaburzeń neurorozwojowych?

    ◾Jak reorganizować uszkodzone struktury kory mózgowej odpowiedzialne za komunikację, w tym mowę?

    WSZYSTKO ZACZYNA SIĘ W MÓZGU  🧠

    Plan szkolenia:

    I dzień szkolenia
    23.11.2024, sobota, godz. 09.00 – 16.00

    II dzień szkolenia
    24.11.2024, niedziela, godz. 09.00 – 15.00

    I. Omówienie struktur korowych w pryzmacie komunikacji:


    1. Wywiad okołoporodowy– skutki nieprawidłowego przebiegu okresu okołoporodowego w odniesieniu do uszkodzeń/rozwoju struktur korowych.


    2. Wywiad wczesnodziecięcy– skutki nieprawidłowego przebiegu okresu okołoporodowego w odniesieniu do uszkodzeń/rozwoju struktur korowych.


    3.Ocena historii diagnostyczno-leczniczej dziecka:

    epikryza neurologiczna – diagnostyczno-lecznicza
    badania obrazowe – TK, MRI
    badania bioelektryczne – EEG

    4. Ocena rozwoju sensomotorycznego dziecka na dzień badania – badanie neurologopedyczne:


    ocena diagnostyczna poszczególnych struktur korowych u dziecka – w pryzmacie szeroko rozumianych funkcji komunikacji z uwzględnieniem wieku rozwojowego dziecka (niemowlę, dziecko małe, dziecko starsze)

    5.Zróżnicowanie zaburzeń korowych – omówienie, w tym teoretyczne afazji, dysfazji, zaburzeń neurorozwojowych pod kątem :


    – uszkodzeń korowych


    – zaburzeń dojrzewania struktur korowych oraz izolowanego opóźnienia rozwoju mowy


    – zaburzeń w przebiegu wad genetycznych


    – autyzmu


    II. Podsumowanie, pytania uczestników.


    I. Terapia zaburzeń korowych w pryzmacie szeroko rozumianej komunikacji:


    1.Różnicowanie diagnostyczno-terapeutyczne w przebiegu afazji, dysfazji, zaburzeń w przebiegu wad genetycznych, autyzmu oraz izolowanego opóźnionego rozwoju mowy.


    2.Terapia zaburzeń korowych u dziecka, u którego do uszkodzenia struktur korowych doszło przed rozwojem mowy – stymulacje sensomotoryczne.


    3.Terapia zaburzeń korowych u dziecka, u którego do uszkodzenia struktur korowych doszło po zakończeniu rozwoju mowy – stymulacje sensomotoryczne.


    4.Terapia zaburzeń korowych u dziecka, u którego do uszkodzenia doszło w trakcie rozwoju mowy – stymulacje sensomotoryczne.


    II.Podsumowanie, pytania uczestników.


    W ramach szkolenia uczestnicy otrzymują drogą mailową:

    • Neurologopedyczną kartę diagnostyczną – wywiad.
    • Neurologopedyczną kartę diagnostyczną – badanie.
    • Konspekt w formie skrótu szkolenia.
    • Dokument podający wytyczne do napisania opinii neurologopedycznej.
    • Zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

    Prowadząca:

    Ponad 29 lat pracy na oddziale klinicznym neurologii, oddziałach intensywnej terapii, w tym intensywnej terapii pediatrycznej oraz poradni logopedycznych, neurologopedycznych, kierownik poradni wielospecjalistycznej, w tym logopedycznej i neurologopedycznej. Kieruje zespołem logopedów. Nauczyciel akademicki w zakresie neurologopedii. Autorka pozycji logopedycznych – książki, artykuły.

    Szkolenia logopedyczne, szkolenia neurologopedyczne Logmed Poradnie Specjalistyczne, ośrodek terapeutyczno-szkoleniowy