Szkolenia

Lekarze specjaliści
Terapeuci

Stymulacja Czuciowa w usprawnianiu psychomotorycznego rozwoju dzieci

warsztaty

Prowadząca: mgr Barbara Pietrowska – pedagog specjalny, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka

Termin szkolenia: 15. 02. 2020, sobota, w godzinach od 9.00 do 16.00

Cena szkolenia – 350 zł

Cena obejmuje materiały szkoleniowe oraz poczęstunek w przerwach kawowych.

Uczestnicy otrzymują certyfikat ukończenia kursu.

Zapisy

E-mail: szkolenia@logmedporadnie.pl

Logmed Poradnie Specjalistyczne sp. z o.o.
tel. 607 230 876
tel. 33 307 03 39


Plan szkolenia:

Program szkolenia zakłada część teoretyczną oraz część warsztatową.

  1. Podstawowe założenia modelu Stymulacji Czuciowej (cele terapii, założenia, zasady oraz zadania, góra lodowa SC i konteksty do pracy terapeutycznej).

  2. Neurobiologiczne podstawy rozwoju psychomotorycznego – (OUN, odruchy, rozwój ruchowy, rozwój napięcia posturalnego, rozwój stabilizacji, kształtowanie się środkowej linii środkowej ciała, dysocjacja, lateralizacja, rozwój raczkowania / siadania / chodzenia / chwytania / percepcji  / mówienia / rozumienia mowy / społeczny / emocjonalny / samoregulacja/ rozwój chwytu od urodzenia do 7 roku życia / rozwój funkcji wzrokowych, słuchowych / anatomia ręki oraz stopy, zasady rozwoju)

  1. Nieprawidłowości w rozwoju psychomotorycznym dziecka.

  2. Typowy rozwój przetwarzania sensorycznego u niemowląt i dzieci – (układ dotykowy, układ przedsionkowy, układ proprioceptywny, zmysł wzroku, zmysł węchu, zmysł smaku).

  1. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego – wpływ na przebieg rozwoju / zaburzone układy i co dalej? /

  2. Praca w modelu Stymulacji Czuciowej z dziećmi z zaburzonym rozwojem.

  • Obserwacja na podstawie skali MACS oraz GMFC, skali systemu percepcyjno-motorycznego Kepharta, autorskiego modelu diagnozy i obserwacji.
  • Programowanie Terapii z wykorzystaniem znanych metod terapeutycznych.
  • Zabawy i ćwiczenia – warsztat praktyczny.
  1. Literatura .

  2. Pytania i dyskusje


Parę słów od prowadzącej szkolenie – Pani mgr Barbary  Pietrowskiej

Witaj, Jestem nauczycielem dyplomowanym, pedagogiem specjalnym wieloprofilowego usprawniania dzieci niepełnoprawnych, pedagogiem społecznym, logopedą, terapeutą wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka oraz nauczycielem wychowania przedszkolnego i kształcenia zintegrowanego.

Pracuję w przedszkolu, gdzie prowadzę zajęcia w ramach wychowania przedszkolnego w oddziale specjalnym oraz zajęcia logopedyczne, a także z zakresu WWR i rewalidację.

Prowadzę także swój Gabinet Edukacyjno-Terapeutyczny. Współpracuje z uczelniami wyższymi prowadząc zajęcia w ramach studiów podyplomowych, głównie na kierunkach związanych z logopedią oraz pedagogiką specjalną, a także integracją sensoryczną.

W swojej codziennej pracy terapeutycznej łączę ze sobą wiele metod pracy, korzystając ze swego wieloprofilowego przygotowania do pracy. Nieustannie się szkolę by móc podążać za dziećmi i w sposób jak najbardziej optymalny zaspokajać ich potrzeby rozwojowe (terapeutyczne i edukacyjne).

Program szkolenia zakłada część teoretyczną oraz część warsztatową.

Programując szkolenie oparłam się na moich dotychczasowych doświadczeniach zdobytych na wybranych formach doskonalenia zawodowego, samodoskonaleniu i przede wszystkim na codziennej funkcjonalnej pracy terapeutycznej z dziećmi, których rozwój jest zaburzony. Mam tu na myśli zarówno mikrozaburzenia rozwoju ruchowego, ryzyko dysleksji oraz samą dysleksję, dyspraksję, MPD, zaburzenia ze spektrum autyzmu, choroby genetyczne, SPD, ADHD, niepełnosprawność intelektualna, Zespół Downa.