Pedagog, oligofrenopedagog w Logmed Poradnie Specjalistyczne sp. z o.o. Oświęcim
mgr Aleksandra Leśniak
Pedagog
Pedagog – terapeuta pedagogiczny z 5 – letnim stażem pracy pedagogicznej (w tym 4 lata pracy w szkole). Obecnie pracujący w szkole podstawowej z oddziałami integracyjnymi. Ukończyła 5 – letnie studia wyższe magisterskie na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie na kierunku pedagogika społeczno-opiekuńcza o specjalizacji poradnictwo i terapia pedagogiczna.
Pani pedagog mgr Aleksandra Leśniak posiada doświadczenie w pracy z dziećmi z dysleksją i/lub dysortografią, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z problemami w nauce czytania i pisania, z kłopotami natury emocjonalnej oraz społecznej.
Pani pedagog jest osobą otwartą na dzieci i ich problemy. Ceni sobie dwukierunkową, otwartą komunikację z dziećmi. Stara się w sposób kreatywny dobierać metody i formy pracy indywidualnie do potrzeb dzieci, ich możliwości, zainteresowań, z uwzględnieniem mocnych i słabych stron dziecka objętego terapią.
Dodatkowo istotnym elementem pracy z dzieckiem jest dla Pani pedagog mgr Aleksandry Leśniak dobra współpraca z rodzicami dziecka – którzy są najważniejszym środowiskiem rozwoju dziecka i mają największą wiedzę na jego temat.
Zakres proponowanych usług w obszarze terapii pedagogicznej:
Trening dla dzieci z dysleksją lub/i dysortografią (IV-VIII) lub dzieci z grupy ryzyka dysleksji (I-III).
Cele zajęć:
-
utrwalanie znajomości zasad ortograficznych,
-
eliminowanie błędów w pracach pisemnych,
-
kształtowanie świadomości norm językowych,
-
podnoszenie poziomu płynności, tempa i poprawności czytania,
-
wzmacnianie umiejętności kształtnego pisania (grafomotoryka)
-
rozwijanie poprawności ortograficznego zapisu,
-
wspieranie procesu czytania ze zrozumieniem,
-
ćwiczenie funkcji umysłowych koniecznych do wyrównywania braków o podłożu dyslektycznym.
Preferowana forma zajęć to spotkania indywidualne. W uzasadnionych przypadkach można rozważyć pracę w niewielkich zespołach (do 5-ciu osób).
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne klasy I-VIII.
Zajęcia ukierunkowane są na korygowanie i kompensowanie zaburzeń psychoruchowych dziecka jako jednej ze szczególnie ważnych przyczyn niepowodzeń w przedszkolu lub szkole. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne skierowane są do dzieci wymagających indywidualnego podejścia, mało samodzielnych, łatwo rozpraszających się, nieśmiałych.
Są polecane także uczniom, którzy mają zaburzenia funkcji wzrokowych, słuchowych czy ruchowych. Celem zajęć korekcyjno-kompensacyjnych jest pomoc uczestnikowi w pokonaniu trudności uniemożliwiających mu uzyskiwanie dobrych wyników w przedszkolu lub szkole.
Terapia dla dzieci przedszkolnych i uczniów w młodszym wieku szkolnym przeznaczona jest również dla dzieci, które mają trudności w przyswojeniu liter, w nauce czytania i pisania. Dominującą metodą pracy z dziećmi podczas tych zajęć stanowi Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz.
Główne obszary pracy z uczniami podczas zajęć to:
-
ćwiczenie poprawy koncentracji uwagi na danej czynności, spostrzegawczości
-
ćwiczenie poprawy pamięci i logicznego myślenia,
-
doskonalenie sprawności ruchowej,
-
polepszanie funkcji wzrokowej wraz z funkcją orientacji przestrzennej,
-
usprawnianie funkcji słuchowej,
-
doskonalenie sprawności manualnej (grafomotoryka)
-
kształtowanie umiejętności porównywania, segregowania i samokontroli,
-
poprawę umiejętności czytania,
-
usprawnianie integracji percepcyjno-motorycznej,
-
doskonalenie umiejętności pisania,
-
poprawę umiejętności liczenia wraz wykonywaniem średniej trudności działań matematycznych,
-
ulepszanie umiejętności stosowania poprawnej ortografii.
Preferowana forma zajęć to spotkania indywidualne. W uzasadnionych przypadkach można rozważyć pracę w niewielkich zespołach (do 5-ciu osób).
Szczegółowe informacje o terminach konsultacji pedagogicznych do uzyskania pod numerem telefonu naszej rejestracji:
tel. 607 230 876
Na terenie Logmed Poradnie Specjalistyczne Sp. zo.o. organizujemy również szkolenia dla pedagogów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych, nauczycieli szkolnych, opiekunów przedszkolnych, opiekunów w żłobku.
Zobacz także:
- Elektrostymulacja twarzy
- Logopeda, neurologopeda dla dzieci (stacjonarnie, online)
- Logopeda, neurologopeda dla dorosłych (stacjonarnie, online)
- Neurologopeda – konsultacje, terapie noworodków, niemowląt
- Neurologopeda – poradnictwo laktacyjne. Konsultacje dzieci z krótkim wędzidełkiem języka
- Wczesna interwencja logopedyczna – diagnoza i terapia małego dziecka
- Surdologopeda
- Nauka czytania – zajęcia indywidualne.
- Terapia ręki
- Pedagog specjalny – oligofrenoedagog
- Pedagog (dysleksja, dysortografia, nauka czytania, grafomotoryka i inne…)
- Psycholog dla dzieci i dorosłych (stacjonarnie, online)
- Psycholog dla dorosłych (stacjonarnie, online)
- Rehabilitacja dzieci, dorosłych. Fizjoterapia dzieci, dorosłych
- Fizjoterapia dzieci.
- Centrum Wsparcia Dzieci i Dorosłych „Łagodny Przepływ”
- Terapia czaszkowo-krzyżowa (Cranio sacralna)
- Terapia SI (Terapia Integracji Sensorycznej)
- Terapia neofobii żywieniowej – zaburzeń odżywiania, wybiórczości pokarmowej (stacjonarnie, online)
- Terapia w przebiegu porażeń nerwu twarzowego (NVII)
- Logopedyczny masaż modelujący i ujędrniający mięśnie twarzy
- REHABILITACJA PO COVID-19, TERAPIA ODDECHU. (stacjonarnie, online)
- Coaching (stacjonarnie, online)
- Grupa wsparcia dla rodziny – spotkania cykliczne
- Konsultacje online dla logopedów / neurologopedów z neurologopedką