I. Omówienie struktur korowych w pryzmacie komunikacji
II. Omówienie badań neurologicznych
III. Kora mózgowa a funkcjonowanie rozwojowe dziecka:
- omówienie funkcjonowania rozwojowego dziecka w odniesieniu do zaburzeń uwidocznionych w badaniach neurologicznych
- omówienie zjawiska reorganizacji kory językowej.
IV. Zróżnicowanie zaburzeń korowych pod kątem:
- uszkodzeń korowych
- zaburzeń dojrzewania struktur korowych oraz izolowanego opóźnienia rozwoju mowy
- zaburzeń w przebiegu wad genetycznych
- autyzmu
V.Ocena struktur korowych w przebiegu rozwoju dziecka – wywiad:
1. Wywiad okołoporodowy
- skutki nieprawidłowego przebiegu okresu okołoporodowego w odniesieniu do uszkodzeń/rozwoju struktur korowych.
2. Wywiad wczesnodziecięcy
- skutki nieprawidłowego przebiegu okresu okołoporodowego w odniesieniu do uszkodzeń/rozwoju struktur korowych.
3.Ocena historii diagnostyczno-leczniczej dziecka:
VI. Podsumowanie, pytania uczestników.
|
I. Ocena rozwoju sensomotorycznego dziecka na dzień badania – badanie neurologopedyczne:
-
ocena diagnostyczna poszczególnych struktur korowych u dziecka – w pryzmacie szeroko rozumianych funkcji komunikacji z uwzględnieniem wieku rozwojowego dziecka (niemowlę, dziecko małe, dziecko starsze)
III. Terapia zaburzeń korowych w pryzmacie szeroko rozumianej komunikacji:
1.Różnicowanie diagnostyczno-terapeutyczne w przebiegu dysfazji, afazji, zaburzeń w przebiegu wad genetycznych, autyzmu oraz izolowanego opóźnionego rozwoju mowy.
2.Terapia zaburzeń korowych u dziecka, u którego do uszkodzenia struktur korowych doszło przed rozwojem mowy – stymulacje sensomotoryczne.
3.Terapia zaburzeń korowych u dziecka, u którego do uszkodzenia struktur korowych doszło po zakończeniu rozwoju mowy – stymulacje sensomotoryczne.
4.Terapia zaburzeń korowych u dziecka, u którego do uszkodzenia doszło w trakcie rozwoju mowy – stymulacje sensomotoryczne.
IV.Podsumowanie, pytania uczestników.
|